رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April

پخش‌کننده فیلم‌های «غریب» و «خط استوا» با خوب ارزیابی کردن اکران نوروزی سینماها و نقش موثر شورای صنفی نمایش در آن ، خبر داد که در تدارک اکران فیلم «سه کام حبس» برای نوبت اکران عید فطر است. سعید خانی – مدیر دفتر پخش خانه فیلم درباره اکران نوروزی و پیش‌بینی خود از وضعیت گیشه […]

پخش‌کننده فیلم‌های «غریب» و «خط استوا» با خوب ارزیابی کردن اکران نوروزی سینماها و نقش موثر شورای صنفی نمایش در آن ، خبر داد که در تدارک اکران فیلم «سه کام حبس» برای نوبت اکران عید فطر است.

سعید خانی – مدیر دفتر پخش خانه فیلم درباره اکران نوروزی و پیش‌بینی خود از وضعیت گیشه سینماها در ماه‌های آینده بیان کرد: اکران نوروزی امسال به لطف فیلم «فسیل» خوب پیش رفت چون ما معمولا استراتژی خاصی در سینما نداریم و همین جرقه‌ها باعث می‌شوند یک اتفاقی بیفتد؛ اما نکته مهم این بود که شورای صنفی نمایش توانست مدیریت کند و به تعهد خود برای ادامه اکران فیلم‌هایی که چند ماه آخر سال ۱۴۰۱ روی پرده رفته بودند، باقی بماند. به هر حال فیلم‌هایی مثل «بخارست» و «ملاقات خصوصی» یا «چپ راست» زمانی اکران شدند که صاحبان فیلم‌ها  تمایلی به اکران فیلم نداشتند.

وی ادامه داد: در اکران نوروزی معمولا هفت سرگروه سینمایی داریم و شورا تعهد داده بود که بیشتر از چهار فیلم جدید انتخاب نشود و بقیه در اختیار فیلم‌های قبلی باشد. البته تجربیاتی داشتیم و زمانی بود که بعد از جشنواره فجر فیلم‌ها روی پرده می‌رفتند مثل «بدون تاریخ بدون امضا» یا «جاندار» که فیلم‌های خوبی هم بودند ولی با تعداد زیاد فیلم‌های نوروز به درستی دیده نشدند. اما امسال با چیدمان متنوع اکران و مدیریت بهتر، فیلم‌های «ملاقات خصوصی»، «چپ راست» و «بخارست» هم تا اکران عید فطر می‌توانند نمایش خود را ادامه دهند؛ بنابراین می‌توان گفت که بهار را خوب شروع کردیم و امیدوارم با مدیریت شورای صنفی و سازمان سینمایی تا آخر سال سینما مخاطب خوبی داشته باشد.

خانی درباره ماه‌های آینده نیز گفت: خیلی از فیلم‌های جشنواره فجر سال گذشته پرمخاطب به نظر نمی‌رسند، البته چند فیلم خوب برای اکران در ماه‌های آینده داریم اما شخصا بیشتر نگران ۶ ماه دوم سال هستم که برای آن مقطع ضروری است فیلم‌های خوبی تولید شود؛ فیلم‌ها لزوما هم نباید کمدی باشند چرا که همین اکران فعلی نشان می‌دهد فیلم‌های ملودرام و اجتماعی خوب  و نیز فیلمی دفاع مقدسی مثل «غریب» می‌توانند مخاطب قابل توجهی داشته باشند.

برای این مسئله امیدوارم شورای پروانه ساخت دقت کند که مردم چه چیزهایی را دوست دارند و فقط به فیلم‌هایی که خودشان دوست دارند، پروانه ساخت ندهند. همچنین لازم است که تعامل خود را با فیلمسازان بیشتر کنند تا در این شرایط اقتصادی جامعه که قطعاً هنر در اولویت زندگی مردم نیست ، ولی باز هم می‌بینیم مردم حمایت می‌کنند، شرایط به شکلی پیش نرود که سینما در همان گام اول (مجوز) با مشکل مواجه شود.

وی تاکید کرد: ما از الان باید پیش‌بینی کنیم که برنامه اکران را برای ماه‌های محرم و صفر که قابلیت اکران کمدی ندارند، چطور ببندیم. باید از الان ، چند فیلم ملودرام خوب برای آن زمان انتخاب کرد، مثل سال گذشته که دو فیلم «ابلق» و «دوزیست» اکران محرم و صفر را نجات دادند. برهمین مبنا در نظر داریم که فیلم «سه کام حبس» را برای اکران عید فطر آماده کنیم.

«سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور سال ۱۳۹۸ در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و در این فیلم اجتماعی پریناز ایزدیار، محسن تنابنده و سمیرا حسن‌پور بازیگران اصلی هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار