رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

ویژه برنامه «سرگذشت» در آستانه شهادت حضرت علی (ع) با موضوع ماجرای ترور امیرالمومنین تقدیم شنوندگان می شود. به نقل از روابط عمومی رادیوصبا ، برنامه سرگذشت با شعار «نام آوران دین و معنویت را بیشتر بشناسیم» یکی از ویژه برنامه هایی است که در ایام شهادت برزگان و ائمه راهی آنتن می شود. با […]

ویژه برنامه «سرگذشت» در آستانه شهادت حضرت علی (ع) با موضوع ماجرای ترور امیرالمومنین تقدیم شنوندگان می شود.

به نقل از روابط عمومی رادیوصبا ، برنامه سرگذشت با شعار «نام آوران دین و معنویت را بیشتر بشناسیم» یکی از ویژه برنامه هایی است که در ایام شهادت برزگان و ائمه راهی آنتن می شود.
با فرارسیدن ایام شب های قدر و در آستانه سالروز شهادت امیرالمومنین (ع) این ویژه برنامه در قالب مستندی در جستجوی پاسخ به سوالاتی درباره زندگی و نحوه شهادت امیرالمومنین (ع) تقدیم شنوندگان می شود.

«سرگذشت حضرت علی (ع)» روز یکشنبه ۲۰ فرودین در جستجوی پاسخ این سوال که « آیا واقعا انگیزه ی به شهادت رساندن حضرت علی(ع) عشق قطام و ابن ملجم بود؟» پخش می شود.

انسیه شمس اللهی تهیه کننده این برنامه گفت: در منابع تاریخی و روایی از دختر یا زنی به نام قطام سخن به میان آمده است که شرط ازدواج خود با ابن ملجم را قتل امام علی علیه السلام قرار داده است. در مورد نقش قطام در قتل امام علیه السلام مورّخان دچار افراط و تفریط شده اند . برخى نقش او را در این ماجرا پر رنگ کرده اند .

وی افزود : مستند «سرگذشت» روز یکشنبه ۲۰ فرودین به دنبال پاسخ این سوال که « آیا واقعا انگیزه ی به شهادت رساندن حضرت علی(ع) عشق قطام و ابن ملجم بود؟» با حجت الاسلام علی صادقی به گفتگو پرداخته است، وی درباره ی نقش قطام در ترور حضرت علی (ع) صحبت کرده و اینکه آیا ماجرای عشق قطام و ابن ملجم واقعیت داشته یا نه؟ و اگر چنین دختری وجود خارجی داشته چقدر و چگونه در این ترور نقش داشته؟ اصل ماجرا بدون اغراق چی بوده؟

سرگذشت حضرت علی (ع) از روی یکشنبه ۲۰ فرودین به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی و گزارشگری لیلا علاقه مند در ۶ قسمت هر روز ساعت ۱۶ راهی آنتن رادیو صبا می شود.

منبع: هنرصدا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار