رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May

برنامه «مستند فرهنگ» یکششنبه ۲۷ فروردین ماه، با موضوع زندگی و شخصیت احمد عزیزی، شاعر کشورمان به روی آنتن رادیو فرهنگ می‌رود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، احمد عزیزی شاعر معاصر، در سال ۱۳۳۷ در سر پل ذهاب استان کرمانشاه به دنیا آمد. وی در کودکی با عشایر سیاه […]

برنامه «مستند فرهنگ» یکششنبه ۲۷ فروردین ماه، با موضوع زندگی و شخصیت احمد عزیزی، شاعر کشورمان به روی آنتن رادیو فرهنگ می‌رود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، احمد عزیزی شاعر معاصر، در سال ۱۳۳۷ در سر پل ذهاب استان کرمانشاه به دنیا آمد. وی در کودکی با عشایر سیاه چادرنشین حشر و نشر فراوان داشت و قبل از رفتن به دبستان، خواندن و نوشتن را بدون داشتن معلم و تنها از روی کنجکاوی، تأمل و دقت از نوشته‌های روی تابلوها، اسامی خیابان‌ها و … به خوبی فرا گرفت. عزیزی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی‌ به دعوت شمس آل احمد به تهران آمد و موفق به دیدار شهید آیت الله مطهری شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی به همراه خانواده به تهران آمد و سپس برای مدتی ساکن شهرستان نور شد، سپس در تهران اقامت گزید و به همکاری با روزنامه جمهوری اسلامی‌پرداخت. عزیزی شاعری منحصر به فرد بود که ارائه دهنده سبک جدید مثنوی در کشور بود. آثار ادبی متعدد وی با عرفان اسلامی آمیختگی داشته و تمجید از اهل بیت (ع) در بیشتر آثارش موج می زند.
اما این شاعر توانای ادبیات کشورمان از ۱۵ اسفند ۱۳۸۶ به علت کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج و اختلالات قلبی و کلیوی در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه بستری شد و در حالت اغما به سر برد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۸ مهر ۱۳۹۰ طی سفری به کرمانشاه از احمد عزیزی در بیمارستان دیدار کردند. با تاکید رهبر جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با وی، مسئولان بر آن شده اند که عزیزی را جهت درمان به خارج از کشور اعزام کنند. این در حالی بود که پزشکان حال او را وخیم اعلام کرده و از بهبودی او قطع امید کرده بودند. سرانجام وی پس از ۹ سال اغما در بیمارستان امام رضا کرمانشاه و به‌ دنبال انسداد روده، بعد از ظهر روز دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۵ در ۵۸ سالگی درگذشت.
« مستند فرهنگ» کاری از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ است که ساعت۲۰:۳۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار