رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۴ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 22 May

سری جدید مجموعه پویانمایی «خروس زیرک، روباه کلک» کاری از گروه کودک مرکز پویانمایی صباست که به کارگردانی و تهیه کنندگی.میترا عبدی روزهای پایانی تولید را پشت سر می گذارد. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، میترا عبدی کارگردان و تهیه‌کننده این مجموعه می گوید: مضمون و محتوای این مجموعه به […]

سری جدید مجموعه پویانمایی «خروس زیرک، روباه کلک» کاری از گروه کودک مرکز پویانمایی صباست که به کارگردانی و تهیه کنندگی.میترا عبدی روزهای پایانی تولید را پشت سر می گذارد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، میترا عبدی کارگردان و تهیه‌کننده این مجموعه می گوید: مضمون و محتوای این مجموعه به گونه ای است که می تواند نقش بسزایی در تربیت و آموزش نسل نوپای امروز و حتی آموزش  والدین  در راستای روش های درست، پیرامون  القای مفاهیم ارزشی و سازنده به فرزندان داشته باشد.کارگردان و تهیه‌کننده مجموعه پویانمایی «خروس زیرک، روباه کلک» گفت: مهمترین شاخصه تولید این پویانمایی در چندین فصل را با فاکتور گرفتن از استقبال مخاطبِ هدف، می توان در موزیکال بودن روایت قصه ها و بیان نکات آموزشی در بطن ماجراهای این انیمیشن عنوان نمود.
وی افزود: محتوای سرگرم کننده این مجموعه توأم با رویکرد آموزش دهنده به مخاطبان کودک خطرات احتمالی در مسیر زندگی و چگونگی مقابله با آنها و نیز پند گرفتن از اتفاقاتی که در هر قسمت از این پویانمایی رقم می خورند، در کنار آموزش نکات  تربیتی  و اجتماعی در بستر نصایح مادر بزرگ داستان، از مهمترین شاخصه هایی این پویانمایی محسوب می شود.
ایشان بیان کرد: هر کدام از کاراکترهای این مجموعه به نوبه خود نماد بیرونی دارند و هر کدام سمبل  شخصیت‌های متفاوتی هستند به عنوان مثال:
کاراکتر گل بی بی:  نماد شخصیت با تجربه و فهیم  .
دم طلا: شخصیت سر به هوا و شیطان  که عمدتا  به دردسر می افتد ولی با بهره گیری از زیرکی و تفکر، خود را نجات می دهد .
ابری: سمبل شخصیت محافظ و نگهبان است که در داستان نقش بسزایی در حمایت از خانواده اش برعهده دارد.
شنگول و حنا سمبل دوست و همراه هستند که در این انیمیشن ارتباط نزدیکی باکاراکتر اصلی این پویانمایی دارند و
روباه نیز نماد شخصیت حقه باز و کلک است که سعی دارد  شخصیت اصلی داستان را اغفال کند اگر چه موفق نمی شود.
کارگردان این پویانمایی اظهار داشت: کلکی که روباه برای شخصیت‌های قصه به کار می برد در واقع  تعلیقی است که در قصه ها جریان می یابد تا به واسطه آن میزان درک و توانایی تحلیل مخاطبان نسبت به برخی چالش های موجود در مسیر زندگی گنجانده شود.
وی ادامه داد: در سری چهارم این مجموعه علاوه بر ارائه نکات آموزشی در بستر روایت قصه های مختلف، رویارویی با مشکلات، مبحث ناامیدی در کنار پرداختن به این مسئله که با تکیه بر تفکر، اراده و اعتماد به نفس می توان بر مشکلات فائق شد از موضوعاتی هستند که برای مخاطب، مصور خواهند شد.
میترا عبدی در پاسخ به این سوال که مرکز پویانمایی صبا تا چه حد در راستای موفقیت این انیمیشن و رسیدن آن به سری چهارم سهیم بوده افزود: این مرکز با بهره گیری از تجربیات مشاورین متخصص خود که در زمینه های داستان و تولید محتوا از سبقه خوبی برخوردار بودند و نیز همراه کردن آنها با گروه تولید «خروس زیرک، روباه کلک»، زمینه موفقیت این انیمیشن را فراهم نمود. همچنین با سفارش تولید تعداد قابل توجه قسمت های  این پویانمایی امکان ارتقاء کار را فراهم نمود.

ایشان اظهار داشت: در لابه لای قصه های این انیمیشن گاهی نیز از موسیقی با ضرب آهنگ بهره گرفته شده و سعی کردیم بیشتر بار آموزشی قصه های این پویانمایی را در قسمت های موزیکال کار قرار دهیم چرا که این‌ قسمت‌ها به لحاظ جذب مخاطب کودک نقش زیادی را از آن خود نموده اند.
میترا عبدی گفت: سری چهارم این مجموعه در ۶۴ قسمت ۱۰ دقیقه ای تولید می شود که به جهت کیفیت بصری متفاوت و حتی فراتر از قسمت های تولید شده قبل است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار