رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April
  • پنجشنبه 7 اردیبهشت 1402 - 19:56
  • کد خبر : 121049
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «نئورئالیسم» از گم گشتگی در دنیای معاصر می گوید

به گزارش سینماخانه؛ نمایش «نئورئالیسم» به نویسندگی و کارگردانی سلمان سامنی از ۲۵ فروردین تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در خانه نمایش دا به روی صحنه رفت. داستان این نمایش درباره زندگی چند زن در یونان است که با هم در یک خانه زندگی می کنند و با اتفاقی که برای یکی از آنها رخ می […]

به گزارش سینماخانه؛ نمایش «نئورئالیسم» به نویسندگی و کارگردانی سلمان سامنی از ۲۵ فروردین تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در خانه نمایش دا به روی صحنه رفت.

داستان این نمایش درباره زندگی چند زن در یونان است که با هم در یک خانه زندگی می کنند و با اتفاقی که برای یکی از آنها رخ می دهد؛ وضعیت بقیه هم دگرگون می شود.

سلمان سامنی درباره دغدغه خود راجع به نوشتن و اجرای این متن چنین گفت: “نمایش در هر حالتی و با هر موضوعی اندیشیدن به خویشتن از طریق روایت نمایشی است. من با هر نمایش تلاش می کنم معبدی برای راز و نیاز با خدای اندیشه فراهم کنم.”

در این نمایش فائقه شلالوند در نقش هلنا هنرنمایی می کند. وی که تجربه بازی در نمایش های “دن کیشوت”، “شپی”، “آپ آرت مان”، “بازار عاشقان”، “بنگاه تئاترال” و… را دارد در مورد نقش هلنا گفت: “قطعاً نقش خیلی از من دور بود و فضای دو گانه نقش؛ کاراکتر زنی است که جهان پیرامونش را فیلسوفانه نگاه می کند و نگران آینده و اتفاقات پیش روی خودش است. چالش عجیب و سختی بود و هنوز هم هست. البته درگیری بعدی که به وجود آمد این بود که ما تمام تمرین ها را با شخصیت های ایرانی انجام دادیم ولی در نهایت تصمیم بر این شد که بخشی از نمایشنامه را تغییر دهیم و فضای نمایش را خارجی کنیم. تمام این ها بر روی کیفیت نمایش تاثیر گذاشت ولی در نهایت سعی می کنم از زندگی کردن هلنا روی صحنه با تمام سختی ها لذت ببرم.”

سامنی از دوستداران هنر دعوت کرد که تا به تماشای این نمایش بنشینند. چرا که این نمایش نه می خنداند و نه می گریاند. و به گفته وی شاید تماشای چنین وضعیتی لااقل به عنوان تجربه بیارزد.

در نمایش «نئورئالیسم» علاوه بر فائقه شلالوند، رسول ‌احمدی، سحر آخان، حمید باهوش، سپهر جاویدیان، لیلا شاهی و لیدا ودیعی هنرنمایی میکنند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مجری طرح: بهزاد ‌جاودان‌فرد ، طراح لباس: نگار مقیمی، طراح پوستر: صادق حسینی، طراح نور: محمد سعیدی، مدیر اجرایی: سهیل ‌جمشیدی، ساخت تیزر: جاوید ‌علیپور، مدیر تولید: بهزاد رحمان‌پور، مدیر صحنه: محمد ‌فرهادی، مجری نور و صدا: علی علی‌اصغری، عکاس: داوود وجدی و علیرضا ‌احمدی، طراح گریم: وحدت ‌سرچونی، دستیاران کارگردان: سارا ‌علاقمند و علی ‌عباسی، طراح دکور: طاها نوری، تامین دکور: برند sako و saghishamlooart، مدیر روابط‌عمومی و مشاور رسانه: امیر ‌پارسائیان ‌مهر

نمایش «نئورئالیسم» از ۲۵ فروردین تا ۱۹ اردیبهشت، ساعت ۲۱:۱۵ سالن شماره یک خانه نمایش دا به روی صحنه می رود.

سینماخانه / خبرنگار: فرشید حاجیان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار