رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 23 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

عباس رافعی که هنوز نتوانسته برای فیلم «غیبت موجه» پروانه نمایش بگیرد می‌گوید، مجوز اکران «سلوک» را با دردسری کمتر گرفته است. این کارگردان سینما که از حدود چهار سال گذشته در انتظار دریافت مجوز نمایش «غیبت موجه» بوده، اخیرا برای فیلم «سلوک» پروانه نمایش گرفته که از پروسه ساخت آن و جزییاتش کمتر خبری […]

عباس رافعی که هنوز نتوانسته برای فیلم «غیبت موجه» پروانه نمایش بگیرد می‌گوید، مجوز اکران «سلوک» را با دردسری کمتر گرفته است.

این کارگردان سینما که از حدود چهار سال گذشته در انتظار دریافت مجوز نمایش «غیبت موجه» بوده، اخیرا برای فیلم «سلوک» پروانه نمایش گرفته که از پروسه ساخت آن و جزییاتش کمتر خبری منتشر شده بود.

در این فیلم نرگس محمدی، محمدرضا شریفی‌نیا، مریم بوبانی، سام نوری، فریبا نادری، هانا هرندی و امیررضا دلاوری بازی کرده‌اند و تدوین آن توسط سپیده عبدالوهاب انجام شده است.

علی اوجی (تهیه‌کننده)، عباس رافعی (نویسنده)، علیرضا برازنده (مدیر فیلمبرداری)، اسحاق خانزادی (صدا)،سپیده عبدالوهاب (تدوین)، سیاوش امامی (موسیقی)، آبتین برقی (طراح صحنه)، پردیس رافعی (طراح لباس)، شهرام خلج (گریم) و احمدرضا شجاعی (عکاس) برخی دیگر از عوامل این فیلم هستند.

رافعی می‌گوید: «داستان فیلم «سلوک» در مورد زنان و سیر و سلوک یک زن برای رسیدن به خودش است و این موقعیتی است که زنانِ نه تنها ایران بلکه بسیاری از کشورهای عربی هم با آن زیاد روبرو می‌شوند که در بزنگاه‌هایی خود را متکی به مرد می‌دانند در حالی که هیچ تکیه‌گاهی بهتر از خودشان را ندارند.»

این فیلمساز که تجربه خوبی از اکران فیلم «فصل فراموشی فریبا» در برخی کشورهای عربی همچون کویت و اردن دارد، قصد دارد با توجه به درونمایه قصه تازه‌اش، «سلوک» را ابتدا در جشنواره‌های خارجی و بعد کشورهای عربی اکران عمومی کند.

او با یاداوری اینکه فیلم‌هایش بیشتر در حوزه زنان بوده‌اند، تاکید می‌کند در این سال‌ها کمتر به مشکلات مرتبط با زنان و آسیب‌های اجتماعی وارد شده به آن‌ها پرداخته شده و کارگردان‌های سینما کمتر سراغ چنین موضوع‌هایی رفته‌اند چون اولین حرف تهیه‌کننده‌ها در این زمینه این است که این فیلم نمی‌فروشد در حالی که من اعتقاد دارم در طول زمان به فروش خوب خواهند رسید.

رافعی در پایان با اشاره به اینکه هنوز مجوز نمایش «غیبت موجه» صادر نشده، اضافه می‌کند که یک پلان فیلم «سلوک» مشکلاتی داشت که برطرف شد و دردسرساز نشد. او یک فیلمنامه جدید هم نوشته ولی هنوز وارد پروسه تولید آن نشده است.

فیلم سینمایی «غیبت موجه» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی عباس رافعی سال ۱۳۹۹ در تهران ساخته شده که در ادامه مضمون فیلم‌های این کارگردان، داستان راز آلود زنی است که در جامعه امروز ایران در جستجوی گمشده خود است.

ابوالفضل پورعرب، میترا حجار، علی اوجی، امیررضا دلاوری و سام نوری از جمله بازیگران این فیلم هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار