رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

یوسف مرادیان بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به حضورش در «اسپینجر» گفت: سرمایه‌گذاری بدون قید و شرط، راهکار خروج از شرایط پرچالش تولید در سینما و تلویزیون است. یوسف مرادیان بازیگر سینما و تلویزیون درباره فعالیت‌های هنری خود عنوان کرد: همانطور که می‌دانید شیوه کاری من گواهی داده است که پرکار نیستم و حضور […]

یوسف مرادیان بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به حضورش در «اسپینجر» گفت: سرمایه‌گذاری بدون قید و شرط، راهکار خروج از شرایط پرچالش تولید در سینما و تلویزیون است.

یوسف مرادیان بازیگر سینما و تلویزیون درباره فعالیت‌های هنری خود عنوان کرد: همانطور که می‌دانید شیوه کاری من گواهی داده است که پرکار نیستم و حضور کارگردان و فیلمنامه برایم در اولویت است. بعد از آن، مهم برایم این است که کاراکتر را دوست داشته باشم تا برای ایفای نقش اعلام آمادگی کنم و اگر هم ارتباط برقرار نکنم، خواهش می‌کنم از شخص دیگری برای آن نقش استفاده کنند.

او افزود: در سال گذشته نقشی را در سریال «داستان یک شهر» به کارگردانی محمدرضا آهنج ایفا کردم و کاری را برای پلتفرم‌های نمایش خانگی به اسم «اسپینجر» داشتم که طبق خبر اعلام شده این مجموعه تابستان پخش می‌شود. آخرین اثری که می‌خواستم کار کنم و تست گریم انجام دادم و قرارداد هم بستم، یک سریال نمایش خانگی بود که توسط تهمینه میلانی کارگردانی می‌شد که قرار بود قبل از عید کار را کلید بزنیم اما فعلا عقب افتاده است.

مرادیان درباره سریال  «اسپینجر» گفت: قصه «اسپینجر» حال و هوای بین امروز و صد سال بعد را تصویر می‌کند. در این کار من نقش اول هستم و ایفاگر نقش یک پلیس وظیفه شناس و دارای خصوصیات متناسب با زمانه وقوع ماجراها … طبیعتا کار متفاوتی خواهد بود.

مرادیان تصریح کرد: تولید آثار فانتزی به هر طریق، در دنیا متداول بوده و هنوز هم طرفدار دارد. کشور ما هم در این زمینه فعالیت‌هایی داشته و این کار هم قدمی در همین راستاست.

او درباره تأخیر پخش این سریال شبکه خانگی اظهار کرد: «اسپینجر» کار ویژوال زیادی داشت و تولید آن زمان‌بر بود، به همین علت پخش آن تا تابستان امسال به طول انجامیده است. قسمت‌های اول «اسپینجر» فضای بسیار متفاوتی دارد و باید کار ویژوئالش کامل باشد تا به پخش برسد و امیدوارم این بخش درست دربیاید و با متخصصانی که در حال فعالیت هستند، به بهترین شکل ارائه شود…

بازیگر «دردسرهای شیرین» در ادامه این گفت‌وگو به شرایط امروز فعالیت در عرصه بازیگری اشاره کرد و گفت: ما به طور بالقوه توانمندی‌های زیادی در نسل جوان و پیشکسوتان داریم، باید بستری فراهم شود تا این عزیزان بتوانند کار کنند. ما هر سالی که رو به جلو آمدیم، شرایط تعریف‌شده و ساماندهی‌شده برای فعالیت هنری کمرنگ‌تر شد و این خوب نیست. تاثیرگذارترین حوزه در هر سرزمینی، هنر است. می بایست بستر فراهم باشد و به هنر پرداخته شود و بهای بیشتری به هنرمندان داده شود. چرا فقط باید نمایش خانگی کار کند؟ سینما و تلویزیون کجا هستند؟ چرا سریالی نمی‌سازند تا مثل گذشته مردم مغازه‌شان را تعطیل کنند و به دیدن آن سریال بنشینند؟ هرچه بگویم تکرار مکررات خواهد بود… هر که در هر رشته هنری کار می‌کند، می‌داند دغدغه‌هایی وجود دارد که می‌تواند حل شود.

مرادیان ضمن بیان اینکه راهکار برون رفت از این وضعیت پرچالش، سرمایه‌گذاری بدون قید و شرط روی این حرفه است، اذعان داشت: من به عنوان بازیگر می‌دانم چه کارهایی جلو و پشت دوربین انجام دهم. نویسنده هم بلد است. اصلا همه اینگونه بار آمده‌ایم و ممیزی‌ها را هم می‌شناسیم. تا وقتی که سینما و تلویزیون تبدیل به صنعت بزرگی نشود، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. باید صنعت سینما و تلویزیون پولساز و بزرگ شود تا بتوان به آن خط و جهت داد.

او عنوان کرد: یک فیلم با عنوان «فسیل» روانه بازار شده است. رقم خوبی فروش کرده و من هم از این موضوع خوشحالم، اما ماجرا اینجاست که همه می‌گویند «فسیل» فروخته، پس باید «فسیل» بسازیم! سریال «پوست شیر» فروش می‌کند، همه می‌گویند مثل همین را بسازیم! با این وصف بهتر است فضا طوری ترسیم شود که هنرمندان با همه سلائق و خلاقیت‌های خود به میدان بیایند.

مرادیان گفت:  پتانسیل و توانایی‌های بیشماری نزد هنرمندان وجود دارد اما باید بستر مناسب را به وجود آورد تا خلاقیت‌ها بروز پیدا کنند، اتفاق بیفتد نه اینکه بگویند او نسازد، او باری نکند و … راه حل این نیست! هنر نیاز به یک بستر آزاد دارد تا خلاقیت‌ها برانگیخته شود. کسی قرار نیست که کار اشتباهی کنند. صرفا قرار است یک اثر قابل پخش و قابل دیدن تولید شود که با باورها، اعتقادات، فرهنگ، ادبیات و با همه چیز ما هم‌خوانی داشته باشد و در ضمن سرگرم کننده هم باشد، درام داشته باشد و همه ژانرها را پوشش دهد. بچه‌های عرصه بازیگری و کارگردانی و تهیه‌کنندگی کارشان را بلدند و باید به آنها سرمایه داده شود. اگر چنین باشد، پس می‌شود تلاش و فعالیت کرد و نتیجه گرفت.

این بازیگر گفت: واقعیت این است که با شرایط به سامانی روبه رو نیستیم و اوضاع بد اقتصادی روی تمام مشاغل تاثیر می‌گذارد اما نفوذش در حرفه ما بیش از حرفه‌های دیگر است. در این مدت پروژه‌های مختلفی که تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار شخصی داشتند به دلیل افزایش نرخ دلار کنسل شدند. امیدوارم اتفاقی بیفتد و  حداقل وضعیت بدتر از این نشود!

«ایران ۱۵۰۰» (اسپینجر) نخستین سریالی است که در سال ۱۴۰۰ از سوی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) موفق به دریافت مجوز ساخت شد.

این سریال به نویسندگی مشترک «آزاده محسنی» و «الهه میرباقری»، یکی از پر هزینه‌ترین جلوه‌های ویژه بصری بین پروژه‌های نمایش خانگی را با مدیریت «هادی اسلامی» دارد و از فروردین ۱۴۰۰ در لوکیشن‌های مختلف تهران و شهریار کلید خورد.

این مجموعه «طنز فانتزی سیاسی» روایت ۱۰۰ سال آینده ایران است که بازیگران محبوب و قدیمی ژانر کمدی در آن ایفای نقش می‌کنند.

یوسف مرادیان با بازی در نقش «رستم» در این مجموعه، برای اولین بار حضور در شبکه نمایش خانگی را تجربه می‌کند. محمد نادری با بازی در نقش یک پلیس به نام «سرگرد بهلولی» و بیتا بیگی در نقش شخصیتی به نام «نیکو» در این سریال حضور دارند.

دیگر بازیگران اصلی سریال «اسپینجر» عبارتند از:

آزیتا ترکاشوند، یوسف صیادی، مهران_رجبی، نیماشاهرخ‌ شاهی، رضافیاضی، امید زندگانی، جوانه دلشاد، سلمان فرخنده، آرش نوذری، بهراد خرازی، سیاوش قاسمی، شیوا طاهری، سامان خلیلیان، بهناز طالبی، آذین فهیمی، با حضور «محمدرضا هدایتی» و « رضا شفیعی جم»، هنرمندی «یوسف تیموری»، نقش‌آفرینی «حمیدرضا هدایتی» و «نگین صدق‌گویا»، و با معرفی «پارسا شیراز».

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار