اولین جلسه شورای سیاستگذاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با معرفی اعضای این شورا برگزار شد.

در این جلسه که با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی برگزار شد، سیدمهدی جوادی دبیر سی و پنجم جشنواره گزارشی از روند اجرایی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تا کنون ارائه داد، در این جلسه درباره کلیات، برنامه‌های جانبی، اهداف و رویکردهای جشنواره در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی گفتگو شد.

رئیس سازمان سینمایی در این جلسه به اهمیت و جایگاه ویژه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در سینمای کشور اشاره کرد و معتقد بود این جشنواره می‌تواند موتور تولید سینمای کودک و نوجوان روشن نگه دارد، به همین دلیل وقفه یک ساله آن را اتفاقی هوشمندانه و لازم برای باز طراحی این رویداد سینمایی دانست.

همچنین محمد خزاعی، راه‌اندازی و لزوم «صندوق پروانه» را به عنوان یکی از اقدامات مهم سازمان سینمایی در سال گذشته عنوان کرد و آن را مکانیزمی برای تجمیع ظرفیت‌های مختلف کشور برای تقویت سینمای کودک و نوجوان دانست.

شایان ذکر است در این جلسه سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر جشنواره، علی قاسم‌زاده شهردار شهر اصفهان، بیژن نوباوه نماینده مجلس یازدهم، پوران درخشنده فیلم‌ساز حوزه کودکان و نوجوانان، اصغر فارسی معاون سازمان سینمایی، وحید ملتجی از چهره‌های فرهنگی شهر اصفهان‌ و کمال حیدری معاون شهردار اصفهان، به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از تاریخ ۱۰ مهرماه تا ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ (دوم تا هشتم اکتبر ۲۰۲۳) به دبیری سیدمهدی جوادی در اصفهان برگزار می‌شود.

منبع: سوره سینما