رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

کریستوفر نولان پس از ۲۰ سال با فیلم «اوپنهایمر» درجه R دریافت کرد. به نقل از آسوشیتدپرس، «اوپنهایمر» اولین فیلم کریستوفر نولان است که در طول ۲۰ سال اخیر از فیلمسازی وی درجه R می‌گیرد. با انتشار تیزر جدید این فیلم، سازندگان «اوپنهایمر» فاش کردند که فیلم به دلیل برخی صحنه‌های حاوی برهنگی، مسایل جنسیتی […]

کریستوفر نولان پس از ۲۰ سال با فیلم «اوپنهایمر» درجه R دریافت کرد.

به نقل از آسوشیتدپرس، «اوپنهایمر» اولین فیلم کریستوفر نولان است که در طول ۲۰ سال اخیر از فیلمسازی وی درجه R می‌گیرد.

با انتشار تیزر جدید این فیلم، سازندگان «اوپنهایمر» فاش کردند که فیلم به دلیل برخی صحنه‌های حاوی برهنگی، مسایل جنسیتی و زبان گفتاری، رتبه R را دریافت کرده است.

این فیلم اولین فیلم با درجه R است که پس از فیلم «بی‌خوابی» نولان در سال ۲۰۰۲، این درجه را دریافت می‌کند.

در این فیلم کیلین مورفی در نقش جی رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان نظری آمریکایی که «پدر بمب اتمی» خوانده می‌شود بازی می‌کند و نقش وی را در پروژه منهتن در طول جنگ جهانی دوم، نشان می‌دهد. اوپنهایمر به عنوان مدیر آزمایشگاه لوس‌آلاموس شناخته شده است و این آزمایشگاه جایی بود که مونتاژ بمب را انجام داد.

کیلین مورفی در نقش این شخصیت برای اولین بار نقش اول یکی از فیلم‌های نولان را ایفا کرده است. او پیش از این در فیلم‌های قدیمی‌تر این کارگردان شامل «بتمن آغاز می‌کند»، «شوالیه تاریکی» و «دانکرک» جلوی دوربین رفته بود.

«اوپنهایمر» علاوه بر کیلین مورفی از بازی فلورانس پیو، رابرت داونی جونیور، گری اولدمن، مت دیمون، رامی ملک و کنت برانا نیز بهره گرفته است.

این کارگردان ماه گذشته تایید کرد که «اپنهایمر» طولانی‌ترین فیلم دوران حرفه‌ای او است و ۳ ساعته است. اما این برای چاپ فیلم چه معنایی دارد؟ به گزارش آسوشیتدپرس «اوپنهایمر» آن‌قدر طولانی است که چاپ آیمکس آن دربرگیرنده ۱۱ مایل فیلم می‌شود و وزن آن حدود ۶۰۰ پوند است. نولان این فیلم را نیز با استفاده از دوربین بزرگ فیلمبرداری کرد.

یونیورسال پیکچرز اکنون بلیت‌های این فیلم را در سینماهای ممتاز آیمکس ۷۰ میلی‌متری، ایمکس دیجیتال، ۳۵ میلیمتری و دالبی سینما در اختیار دارد.

نولان به اسوشیتدپرس گفت بهترین تجربه ممکن برای تماشای این فیلم فرمت آیمکس ۷۰ میلیمتری آن است. این فرمت تنها در ۲۵ سینما در سراسر آمریکای شمالی وجود دارد.

نولان گفت: وضوح و عمق تصویر این فرمت بی‌نظیر است و با تماشای آن صفحه نمایش واقعاً ناپدید می‌شود و بدون استفاده از عینک، احساس سه بعدی بودن را خواهید داشت و در دنیای فیلم غوطه‌ور می‌شوید.

سالن‌های با فرمت بزرگ نیز برای تجربه طراحی صدای فیلم ضروری هستند. فیلم‌های نولان در گذشته هم به دلیل صدای زیاد مورد انتقاد قرار می‌گرفتند، اما به نظر می‌رسد «اوپنهایمر» وقتی زمان نمایش اولین انفجار یک سلاح هسته‌ای برسد، سقف سینماها را بریزد.

نولان در این مصاحبه گفت: می‌دانستیم که این باید عامل اصلی نمایش باشد. اکنون می‌توانیم کارهایی را با تصویر انجام دهیم که قبلاً فقط می‌توانستیم با صدا از نظر ایجاد تأثیر بزرگ‌تر برای تماشاگر انجام دهیم.

نولان پیشتر فاش کرده بود که انفجار بمب اتمی را بدون تکیه بر جلوه‌های کامپیوتری شبیه‌سازی کرده است.

«اوپنهایمر» از ۲۱ جولای (۳۰ تیر) در سینماها اکران می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار