رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

شبکه مستند در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) با پخش مستندهای «بانو قدس ایران»،«تشییع بزرگ» و «امتحان» ضمن پرداختن به ابعاد شخصیتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فصلهای مهمی از تاریخ معاصر ایران را بازخوانی می کند. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، «بانو قدس ایران» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی پرتره‌ای […]

شبکه مستند در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) با پخش مستندهای «بانو قدس ایران»،«تشییع بزرگ» و «امتحان» ضمن پرداختن به ابعاد شخصیتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فصلهای مهمی از تاریخ معاصر ایران را بازخوانی می کند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، «بانو قدس ایران» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی پرتره‌ای از خدیجه ثقفی همسر امام خمینی (ره) است که نزدیک به ۶ دهه از زندگی خود را در کنار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران سپری کرد.مصطفی رزاق کریمی در این فیلم از نزدیکترین فرد به زندگی امام خمینی (ره) سراغ گرفته و با نگاهی موشکافانه مهمترین اتفاقات زندگی آنها را بدون کم و کاست روایت کرده است.
این فیلم مستند نخستین بار در یازدهمین جشنواره سینما حقیقت به نمایش درآمد و توانست جایزه بهترین فیلم این جشنواره را از آن خود کند. این مستند همچنین منتخب جشنواره‌های آسیاتک و آسیا پاسفیک نیز شده است.
مستند «بانو قدس ایران»  یکشنبه ۱۴ خرداد ساعت ۲۰:۳۰ و دوشنبه ساعت ۹:۳۰  از شبکه مستند پخش می‌شود.


شبکه مستند سیما همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی و مراسم تشییع باشکوه امام امت در ۱۴ خردادماه سال ۱۳۶۸، مستند «تشییع بزرگ» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مصطفی فتاحی را نیز روی آنتن خواهد برد.

«تشییع بزرگ» روایتی متفاوت از بزرگترین تشییع پیکر یک رهبر عالیقدر است و جزییات همه اتفاقاتی که در این روز رخ داده است را به تصویر کشیده است.
در این اثر که مبتنی بر تصاویر آرشیوی تولید شده است، تصاویری کمتر دیده شده از مراسم تشییع امام خمینی (ره) در تهران و استقبال میلیونی مردم از بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به نمایش درمی‌آید.
ازدحام جمعیت مردمی در این مراسم باعث می‌شود تا کامیون حامل پیکر امام خمینی نتواند به مسیر خود ادامه بدهد و به همین دلیل، تعدادی هلیکوپتر برای انتقال پیکر امام به بهشت زهرا وارد عمل می‌شوند.
مستند تشییع بزرگ شنبه ۱۳ خردادماه ساعت ۲۰ پخش می شود و تکرار آن روز یکشنبه ساعت ۱۰  است.


مستند «امتحان» سومین فیلم مستندی است که همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی (ره) از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.
این فیلم روایتی تاریخی از دو اتفاق مهم سیاسی در دهه ۱۳۶۰ همزمان با دوران ریاست جمهوری آیت الله خامنه‌ای است. اولین اتفاق مربوط به سال ۱۳۶۴ و ماجرای انتخاب نخست وزیر از سوی ایشان است و دیگری در سال ۱۳۶۶ و خطبه مشهور آیت الله خامنه‌ای در نماز جمعه است که بازتاب‌های مختلفی را از سوی رسانه‌ها و مطبوعات وقت به همراه دارد.
نام این فیلم مستند برگرفته از این جمله است که «رهبر انقلاب در امتحانات الهی چگونه عمل می‌کنند؟»
مستند  ۶۳ دقیقه ای«امتحان» به بهانه سالروز انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رهبری جمهوری اسلامی ایران پس از ارتحال امام، از تلویزیون پخش می‌شود. مهدی مطهر تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته و سجاد ریاحی کارگردان این اثر است.
این مستند نیز دوشنبه ۱۵ خردادماه ساعت ۲۰ و سه شنبه ۱۶ خرداد ساعت ۱۰ پخش می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار