رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

روآن اتکینسون بازیگر «مستر بین» با اظهارنظر درباره خودروهای برقی اتحادیه اروپا را به چالش کشید. به نقل از یاهو نیوز، روآن اتکینسون، بازیگر بریتانیایی ایفاگر نقش شخصیت کم‌هوش «مستر بین» با مقاله‌ای که به تازگی نوشته اعلام کرد «ماه عسل ما با خودروهای برقی رو به پایان است». او با این مقاله در مرکز […]

روآن اتکینسون بازیگر «مستر بین» با اظهارنظر درباره خودروهای برقی اتحادیه اروپا را به چالش کشید.

به نقل از یاهو نیوز، روآن اتکینسون، بازیگر بریتانیایی ایفاگر نقش شخصیت کم‌هوش «مستر بین» با مقاله‌ای که به تازگی نوشته اعلام کرد «ماه عسل ما با خودروهای برقی رو به پایان است». او با این مقاله در مرکز بحث‌های جهانی قرار گرفت و واکنش شدید طرفداران محیط زیست و کارشناسان خودروهای برقی را برانگیخت.

وی در گاردین نوشت: خودروهای برقی ممکن است کمی بی‌روح باشند، اما مکانیسم‌های فوق‌العاده‌ای هستند: سریع، بی‌صدا و تا همین اواخر بسیار ارزان برای کار کردن. اما هر روز بیشتر از پیش احساس می‌کنم کمی فریب خورده‌ام چون وقتی شروع به بررسی حقایق می‌کنی، دیگر به نظر نمی‌رسد موتور الکتریکی آن نوشداروی زیست‌محیطی باشد که ادعا می‌شود.

اتکینسون که از اولین تاییدکنندگان وسایل نقلیه الکتریکی بود و در عین حال برای کلکسیون خودروهای بنزینی قدیمی‌اش مشهور است، با اشاره به آلایندگی بیشتر ناشی از تولید این موتورها نسبت به تولید خودروهای بنزینی می‌گوید با توجه به آسیب‌های زیست‌محیطی برای استخراج مواد معدنی کمیاب در تولید باتری‌های لیتیومی برای خودروهای الکتریکی، بهتر است منتظر بمانیم تا موتورهای هیدروژنی باب شود و تا آن زمان همچنان بنزین بسوزانیم.

این در حالی است که بریتانیا در حال بررسی ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی تا سال ۲۰۳۰ است و اتحادیه اروپا و کالیفرنیا نیز قصد دارند تا فروش خودروهای جدید بنزینی را تا سال ۲۰۳۵ متوقف کنند.

در سال ۲۰۲۲ معادل ۱۴ درصد از خودروهای جدید فروخته شده برقی بودند و میزان فروش آنها ۹ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ بود. در چین هم ۵.۹ میلیون خودروی برقی در سال ۲۰۲۲ فروخته شد.

دیلی تلگراف روز سه‌شنبه درباره چشم‌انداز تغییر سریع تولید باتری ماشین‌های الکتریکی نوشت اکنون باتری‌هایی ساخته می‌شوند که دیگر نیازی به کبالت ندارند و تا چند سال دیگر باتری‌ها تا ۶ برابر کارآمدتر می‌شوند و می‌توانند به جای لیتیوم با سدیم کار کنند.

تاکنون چندین متخصص در تاکید بر کارآمد بودن اتومبیل‌های الکتریکی مقاله اتکینسون را مورد بررسی قرار داده‌اند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار