رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

دومین قسمت انیمیشن «اسپایدرمن» در دومین هفته نمایش عمومی توانست رقم کلی فروش قسمت اول خود را پوشش دهد. این اکشن نوجوانانه در ۱۲ روز نخست اکران عمومی خود موفق به فروش کلان جهانی ۳۹۰ میلیون دلاری شود. از این رقم فروش، ۲۲۶ میلیون دلار آن اختصاص به جدول گیشه آمریکای شمالی دارد و بقیه […]

دومین قسمت انیمیشن «اسپایدرمن» در دومین هفته نمایش عمومی توانست رقم کلی فروش قسمت اول خود را پوشش دهد.

این اکشن نوجوانانه در ۱۲ روز نخست اکران عمومی خود موفق به فروش کلان جهانی ۳۹۰ میلیون دلاری شود.

از این رقم فروش، ۲۲۶ میلیون دلار آن اختصاص به جدول گیشه آمریکای شمالی دارد و بقیه مربوط به فروش آن در حدود ۶۰ کشور دیگر دنیاست.

با این رقم فروش، این انیمیشن توانسته لقب پرفروش ترین اثر انیمیشنی شرکت فیلمسازی سونی را نیز از آن خود کند.

نسخه اصلی فیلم که سال ۲۰۱۸ اکران عمومی شد، در طول زمان نمایش عمومی خود توانست به فروش کلی ۳۸۴ میلیون دلاری دست پیدا کند.

حدود ۱۹۰ میلیون دلار از این رقم، مربوط به فروش آن در سینماهای آمریکای شمالی است.

قسمت دوم در حالی ۳۹۰ میلیون دلار فروش کرده که هنوز اکران عمومی موفقیت آمیز آن ادامه دارد و هر روز رقم فروش کلی آن افزایش می یابد.

تحلیل گران اقتصادی سینما پیش بینی فروش کلی جهانی بالای ۵۰۰ میلیون دلار برای اسپایدرمن ۲ کرده اند.

پل درگارابدیان تحلیل گر اقتصادی سینما می گوید:« برای همگان چنین موفقیت خیره کننده ای غیرقابل انتظار و پیش بینی بوده است. این مسئله نشان می دهد که اگر فیلمی داستانی جذاب و ساخت و پرداختی حرفه ای و مقبول داشته باشد، جایگاهش را در بین تماشاگران سینما پیدا خواهد کرد.»

رسانه های گروهی از تبلیغات شفاهی و دهان به دهان فیلم صحبت کرده و می گویند تماشاگران آن، با تبلیغ تماشای فیلم به اطرافیان خود نقش بسیار مهمی در موفقیت آن داشته اند.

نسخه اصلی در میان حیرت همگان توانست اسکار بهترین انیمیشن سال را هم از آن خود کند و حالا این پرسش مطرح است که قسمت دوم هم این موفقیت را تکرار خواهد کرد یا نه.

نقدهای منتقدان سینمایی بر قسمت دوم بسیار خوب بوده و این نشان می دهد که عموم آنها فیلم را بسیار پسندیده اند.

این نکته می تواند در فصل رقابتهای اسکاری به کمک اسپایدرمن ۲ بیاید و نام آن را در بین احتمالات اسکاری سال مطرح کند.

نکته ای که تحلیل گران اقتصادی سینما روی آن تاکید دارند این است که در تعطیلات آخر هفته، اسپایدرمن ۲ در رقابتی تنگاتنگ با قسمت هفتم «ترانسفورمرها/ تبدیل شوندگان» تنها با اختلافی ۵ میلیون دلاری، ردیف اول جدول گیشه را به حریف تازه وارد باخت و با فروشی بالای ۵۵ میلیون دلار به ردیف دوم رضایت داد.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار