رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

کتاب تازه سوفیا کاپولا دختر فیلمساز قدیمی سینما فرانسیس فورد کاپولا، به‌زودی روی پیشخوان کتابفروشی‌های آمریکای شمالی قرار خواهد گرفت. این کتاب با نام «آرشیو سوفیا کاپولا: ۱۹۹۹- ۲۰۲۳» در معرض دید علاقمندان و اهالی کتابخوان قرار می‌گیرد. دوستداران سینما و طرفداران کاپولا با مطالعه این کتاب می‌توانند تا حد زیادی وارد ذهن فیلمساز شده […]

کتاب تازه سوفیا کاپولا دختر فیلمساز قدیمی سینما فرانسیس فورد کاپولا، به‌زودی روی پیشخوان کتابفروشی‌های آمریکای شمالی قرار خواهد گرفت.

این کتاب با نام «آرشیو سوفیا کاپولا: ۱۹۹۹- ۲۰۲۳» در معرض دید علاقمندان و اهالی کتابخوان قرار می‌گیرد.

دوستداران سینما و طرفداران کاپولا با مطالعه این کتاب می‌توانند تا حد زیادی وارد ذهن فیلمساز شده و با علایق و خواست‌های او آشنایی نزدیک‌تری پیدا کنند.

به گفته منتقدان ادبی، کاپولا با این کتاب دست به افشای دیدگاه‌ها و خواسته‌های هنری درونی خود زده و آنها را با دوستداران سینما به اشتراک گذاشته است.

کتاب تازه اطلاعات کاملی درباره کل کارنامه کاری فیلمساز در اختیار خواننده خود قرار می‌دهد و او را وارد آرشیو شخصی کاپولا می‌کند.

تعداد زیادی عکس و پوستر در کتاب وجود دارد که در کنار نوستالژیک بودنشان، از ارزش‌های هنری فراوانی برخوردارند و بخش مهمی از آنها تاکنون در جایی دیده نشده است.

محتوای کتاب در عین حال نگاهی هم به آینده دارد و برای اولین بار عکس‌هایی از فیلم بعدی او «پریشلا» را در خود دارد که می‌تواند برای اهالی کتابخوان جذابیت خاصی داشته باشد.

پریشلا پروژه جدید سوفیا کاپولا که هنوز زمانی برای شروع تولید آن تعیین نشده، درامی زندگی نامه‌ای درباره پریشلا پریسلی تنها دختر الویس پریسلی ستاره راک افسانه ای دهه پنجاه و شصت میلادی است.

کاپولا درباره انتشار عمومی آرشیو شخصی خود به مجله ووگ می‌گوید: «روزی ناگهان به خودم آمدم و متوجه شدم تعدادی زیادی کار دارم که بدنه فعالیتم را تشکیل می‌دهند و می‌توان آنها را برای عموم مردم و علاقمندان هم به نمایش گذاشت.»

یکی از فصل‌های جذاب کتاب که می‌تواند برای هر دو گروه منتقدان ادبی و جماعت کتابخوان بسیار خواندنی باشد، اختصاص به رابطه پدر فرزندی و همکاری‌های سینمایی سوفیا با پدرش فرانسیس فورد دارد.

نزدیکان فیلمساز می‌گویند او پسرعموی خود نیکلاس کیج را نیز از یاد نبرده و در بخش‌هایی از کتاب، داستان‌ها و خاطرات جالبی را در رابطه با او تعریف می‌کند.

آرشیو سوفیا کاپولا: ۱۹۹۹- ۲۰۲۳ به قیمت ۶۵ دلار ارائه خواهد شد. گفته می‌شود در ماه سپتامبر تعداد محدودی از کتاب روانه بازار نشر خواهد شد و اطلاعی از زمان توزیع کامل آن در دست نیست.

از قرار معلوم، دلیل این نوع انتشار کتاب خلق یک بازار وسیع تر برای آن و ایجاد نوعی انتظار و اشتیاق برای انتشار نسخه های بیشتر آن است.

سوفیا کاپولا در یک برنامه افتتاحیه اختصاصی، از کتاب خود رونمایی و آنرا برای خریدارانی که در محل حضور دارند، امضا خواهد کرد.

«پریشلا» هشتمین ساخته سینمایی سوفیا کاپولا به حساب می‌آید که قرار است برای نمایش عمومی در پائیز سال آینده میلادی آماده شود.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار