رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 26 May

فصل دوم برنامه «برو پی کارت» با هدف راهنمایی و ارائه چشم انداز واقع بینانه برای انتخاب رشته تحصیلی و شغل نوجوانان به زودی از آنتن شبکه امید پخش خواهد شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، وحید ولی تهیه کننده «برو پی کارت» درباره فصل دوم این برنامه تلویزیونی گفت: […]

فصل دوم برنامه «برو پی کارت» با هدف راهنمایی و ارائه چشم انداز واقع بینانه برای انتخاب رشته تحصیلی و شغل نوجوانان به زودی از آنتن شبکه امید پخش خواهد شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، وحید ولی تهیه کننده «برو پی کارت» درباره فصل دوم این برنامه تلویزیونی گفت: در فصل دوم بخش های متنوعی متناسب با نیاز مخاطب و ذائقه‌ی نوجوانان طراحی شده است.وی، شُسته‌رُفته (معرفی رشته)؛ از آب گذشته (داستان زندگی ۲۶ شخصیت برجسته‌ی ایرانی)؛ کف بازار (مستند پرتره از صاحبان مشاغل)؛ ماست من ترشه ( گفتگو با افرادی که علاقمند به رشته‌ دانشگاهی شان نیستند) بخش های این برنامه را تشکیل می دهند. همچنین غلط مصطلح (پرداختی طنز به کلیشه‌های ذهنی رایج بین والدین و دانش‌آموزان پیرامون موضوع هدایت تحصیلی و شغلی) و راه‌بلد (گفت و گو با مشاور راجع‌به غلط‌های مصطلح و پرسش و پاسخ) را از بخش های برنامه برشمرد.

وحید ولی درباره جزئیات «از آب گذشته» گفت: در این بخش به سراغ ۲۶ شخصیت ملی رفته ایم که در حوزه های مختلف به موفقیت رسیده اند. در این بخش نوجوانان با فراز و فرودهای زندگی شخصیت های ملی کشورمان تا رسیدن به قله های موفقیت آشنا می شوند. به عنوان مثال نوجوانان ما باید بدانند این افراد برای رسیدن به اهداف خود بارها دچار مشکلاتی شده اند و تغییر مسیر داده اند و فقط صفحه آخر زندگی این افراد را ملاک قرار ندهند.

به عنوان مثال افرادی که ما برای این شخصیت ها انتخاب کردیم دکتر حسابی، زنده یاد خسرو شکیبایی، شهید رجایی، نادر ابراهیمی، خانم پریرخ دادستان از بنیانگذاران روانشناسی نوین در ایران  و .. هستند که در راه رسیدن به اهدف خود فراز و فرودهای بیشماری را متحمل شدند.

وحید ولی همچنین درباره آیتم جذاب «کف بازار» گفت: این بخش، مستند شغلی درباره افرادی است که در رشته های مختلف متخصص حرفه ای شده اند. در واقع یک مستند پرتره نیم روزه است که افراد رشته های تخصصی خودشان را معرفی می کنند و لوکیشن های مختلف شغلی در این بخش  به نمایش درمی آید.

تهیه کننده برنامه ادامه داد: بخش مقابل «کف بازار» ، آیتم «ماست من ترشه» است. در این بخش به سراغ افرادی رفتیم که در دانشگاه در رشته ای مشغول تحصیل بودند اما بعد از مدتی متوجه شدند که رشته انتخابی خود را دوست ندارند و تغییر رشته دادند و هم اکنون موفق هستند.

بخش نمایشی هم به نام «غلط مصطلح» در برنامه گنجانده شده است که کلیشه های ذهنی نوجوانان و خانواده ها را به طنز می کشد و مخاطبان متوجه می شوند تا چه اندازه باورهای نادرست در انتخاب رشته و هدایت شغلی وجود دارد. مشاور برنامه در این خصوص ۲۶ کلیشه ذهنی  ناظر به هدایت تحصیلی و شغلی را به نقد و طنز می کشاند.

بخش «راه بلد» هم به نوعی پادزهر بخش «غلط مصطلح» است و کارشناس متناظر با غلط های رایج، سئوالات نوجوانان را پاسخ می دهد.

آیتم «شسته رفته» ناظر به رشته هایی است که برای نوجوانان مورد اقبال نیست اما برای کشور مهم است. مثلا رشته تاریخ که ممکن است خیلی طرفدار نداشته باشد اما ما از اهمیت آن و لزوم توجه به چنین رشته هایی برای نوجوان خواهیم گفت.

وی با اشاره به این که مخاطبان اصلی برنامه نوجوانان پایه ۹ و ۱۲ هستند که برای انتخاب شغل و رشته تحصیلی به هدایت نیاز دارند، گفت: هدف ما این است چشم انداز شغل آینده نوجوانان را ترسیم کنیم که مثلا تا ۱۰ -۱۲ سال دیگر شغل انتخابی شان دچار چه تحولات و تغییراتی خواهد شد. والدین هم مخاطب ما هستند چون در فرآیند هدایت نوجوانان برای انتخاب رشته و شغل بسیار اثرگذارند.

تهیه کننده «برو پی کارت» تاکید کرد: ما همچنین پویشی با عنوان برنامه در شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن شاد راه اندازی خواهیم کرد.

فصل دوم «برو پی کارت» به کارگردانی محمدرضا ارکان و اجرای آرش ماهان کیا در ۲۶ قسمت، ۵۰ دقیقه ای تهیه و تولید شده است. «برو پی کارت» قرار است از اواخر خرداد و یا اوایل تیرماه به روی آنتن شبکه امید برود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار