رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

مستند «گربه‌ها و آدم‌ها» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی دلاور دوستانیان در سامانه هاشور اکران شد. دلاور دوستانیان در این باره گفت: این فیلم  درباره گربه‌های پارک  قیطریه است  و به  آدم‌هایی پرداخته که از زندگی خود گذشته و برای بهبود زندگی حیوانات می‌کوشند. او گفت: این مستند آموزشی و آگاهی‌بخش بر این حقیقت صحه می‌گذارد […]

مستند «گربه‌ها و آدم‌ها» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی دلاور دوستانیان در سامانه هاشور اکران شد.

دلاور دوستانیان در این باره گفت: این فیلم  درباره گربه‌های پارک  قیطریه است  و به  آدم‌هایی پرداخته که از زندگی خود گذشته و برای بهبود زندگی حیوانات می‌کوشند.

او گفت: این مستند آموزشی و آگاهی‌بخش بر این حقیقت صحه می‌گذارد که حیوانات هم مثل ما انسان‌های حق حیات دارند، دنیا بدون آنها  که به باور من خلقت شگفت‌انگیز خدا هستند، چیزی کم دارد.

این مستندساز ایلامی افزود: متأسفانه باورهای خرافی و بعضاً غلطی درباره گربه‌ها  وجود دارد، مثل‌اینکه باعث نازایی می‌شوند و گربه سیاه شوم است، موضوعاتی بی‌اساس و بدون مبنای علمی که باعث شده مردم از این مخلوقات دوست‌داشتنی بترسند. این در حالی است که مطالعه روان‌شناسان بر روی  افراد افسرده‌ای که رابطه دوستانه با حیوانات داشته‌اند، شاخه‌ای به نام «پت تراپی» را شکل داده است. طرف‌داران روش پت تراپی معتقدند ایجاد پیوند و ارتباط بین انسان و حیوان باعث بهبود حس خود ارزشی و اعتماد به نفس، تثبیت عواطف، بهبود ارتباط، خود تنظیمی و مهارت‌های اجتماعی می‌شود. آنها می‌گویند: حیوانات می‌توانند به انسان احساس آرامش، راحتی و امنیت بدهند و حواس او را از موقعیت استرس‌آور پرت کرده و به سمت موقعیت لذت‌بخش جلب کنند.

دوستانیان گفت: دوست داشتم این مستند از شبکه‌های پر بیننده تلویزیونی پخش شوند تا افراد بیشتری امکان تماشای آن را داشته باشند،  متأسفانه این دست موضوعات باسیاست‌های سازمان صداوسیما مغایرت دارد و ناگزیر فیلم را برای اکران به شبکه نمایش خانگی واگذار کردم.

کارگردان مستند تحسین شده «هینی مینی» افزود: این مستند  تا پایان تیر در سامانه هاشور در دسترس مردم قرار دارد و علاقه‌مندان برای تماشای آن می‌توانند به نشانی https://hashure.com مراجعه کنند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار