رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

بر اساس تازه‌ترین تصمیمات رسانه ملی، گروه‌های فیلم و سریال از شبکه‌های سیما به مرکز سیمافیلم منتقل می‌شود و با این تجمیع کلیه امور مربوط به تولید مجموعه‌های تلویزیونی به صورت قطعی در پنج گروه موضوعی به سیمافیلم انتقال می‌یابد. بر این اساس، به جز گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما که پیش از […]

بر اساس تازه‌ترین تصمیمات رسانه ملی، گروه‌های فیلم و سریال از شبکه‌های سیما به مرکز سیمافیلم منتقل می‌شود و با این تجمیع کلیه امور مربوط به تولید مجموعه‌های تلویزیونی به صورت قطعی در پنج گروه موضوعی به سیمافیلم انتقال می‌یابد.

بر این اساس، به جز گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما که پیش از این دستخوش تجمیع شده بود، گروه‌های فیلم و سریال شبکه‌های یک، دو و سه سیما نیز به کار خود در شبکه‌ها پایان خواهند داد.
بر اساس آخرین تصمیمات مدیران رسانه ملی در راستای سند تحول، قرار است از این پس کلیه امور مربوط به تولید مجموعه‌های تلویزیونی به مرکز سیمافیلم منتقل شود.

همچنین مدیریت متمرکز این مرکز قرار است بر اساس تولیدات در دسته‌های تاریخی (انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تاریخ معاصر)، حادثه‌ای (پلیسی، امنیتی، قضایی)، اجتماعی (سبک زندگی، خانوادگی)، کمدی و الف ویژه در «پنج گروه فیلم و سریال موضوعی» تعریف شود و کلیه مراحل راه‌اندازی، تولید و پخش آثار سریالی سیما در این مرکز صورت گیرد.

مرکز سیمافیلم، در سال‌جاری بسترهای لازم را جهت انتقال قدرت متمرکز تصمیم‌گیری در زمینه تولید آثار نمایشی را فراهم کرده و مهدی نقویان رئیس این مرکز در تشریح سیاست‌های جدید سیمافیلم بر ارتقای کیفی کارهای نمایشی سیما، به عنوان یک دغدغه جدی تاکید کرده بود.
توجه به هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی در کاراکترها، شخصیت‌ها و نوشتن فیلمنامه‌ها، عدالت و شکستن انحصار، توجه به تنوع ژانر، بازگرداندن اثرگذاری به نقش ناظرکیفی در آثار نمایشی و به‌کارگیری نیروهای حرفه‌ای و کارگردان‌های بزرگ در کنار استفاده از ظرفیت جوانان خلاق از سراسر کشور از دیگر دغدغه‌های مطرح شده از سوی رئیس مرکز سیمافیلم بوده که حالا به طور رسمی، قرار است متولی امور تولید آثار نمایشی در سیما باشد.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار