رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 19 خبر


  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۲۲ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 1 May

اولین قسمت برنامه تلویزیونی «سینما جوان» با پخش، گفتگو و بررسی فیلم کوتاه «دوآل‌پا» ساخته محمدرضا مرادی، از شبکه مستند سینما پخش می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، اولین قسمت از برنامه ترکیبی «سینما جوان» تازه‌ترین برنامه شبکه مستند سیما که در تعامل و همکاری با انجمن سینمای جوانان ایران، […]

اولین قسمت برنامه تلویزیونی «سینما جوان» با پخش، گفتگو و بررسی فیلم کوتاه «دوآل‌پا» ساخته محمدرضا مرادی، از شبکه مستند سینما پخش می‌شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، اولین قسمت از برنامه ترکیبی «سینما جوان» تازه‌ترین برنامه شبکه مستند سیما که در تعامل و همکاری با انجمن سینمای جوانان ایران، در استودیوی نفت، از زیرمجموعه‌ی روابط عمومی وزارت نفت، تهیه و تولید شده است، با محوریت پخش، تحلیل و بررسی آثار و وضعیت فیلم کوتاه در سینمای ایران و با نگاهی آموزش محور به این مدیوم از سینما، از امشب، شنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۰ تا ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود.اولین قسمت از برنامه تلویزیونی «سینما جوان» در ۸ بخش که شامل، پخش فیلم کوتاه «دوآل‌پا» ساخته محمدرضا مرادی، گفتگو با کارگردان و فیلم‌بردار این فیلم کوتاه، نقد و بررسی «دوآل‌پا»، معرفی فیلم‌های کوتاه کریستوفر نولان، بررسی و معرفی ژانر در سینما، کارگاه تجربه و معرفی داستان کوتاه، برنامه‌ریزی شده است.

در این قسمت از برنامه ترکیبی «سینما جوان»، فیلم کوتاه «دوآل‌پا» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا مرادی که برداشتی آزاد از قصه‌های هزار و یک شب است، پخش می‌شود و در ادامه نازنین چیت‌ساز، مجری برنامه، با کارگردان این فیلم کوتاه به گفتگو می‌نشیند.

وحید نامی، سردبیر و کارشناس برنامه ترکیبی «سینما جوان»، نیز در گفتگو با رامتین شهبازی، کارشناس ویژه این برنامه، به نقد و بررسی «دوآل‌پا» می‌پردازند و در ادامه مهدی رضایی، مدیر فیلم‌برداری این فیلم کوتاه هم از چالش‌های تصویربرداری یک فیلم کوتاه فانتزی و اقتباسی می‌گوید.

معرفی فیلم‌های کوتاه خارجی که توسط کارگردان‌های شناخته شده بین‌المللی ساخته شده‌اند، یکی دیگر از آیتم‌های این برنامه تلویزیونی است که در این قسمت از برنامه آثار کوتاه کریستوفر نولان، بررسی می‌شود.

آیتم «ژانر‌های سینمایی» یکی از بخش‌های ویژه این برنامه تلویزیونی است که با تدریس حسن حسینی به بررسی ژانر در سینما می‌پردازد و در هفت قسمت اول «سینما جوان»، کلیات ژانر و اشتباهات رایج در کارگردانی فیلم کوتاه ژنریک می‌پردازد.

آیتم «کارگاه تجربه» نیز در اولین قسمت از «سینما جوان» درباره فیلم‌برداری است که لری شره، فیلم‌بردار و مدرس سینما، به بررسی آن می‌پردازد.

«داستان کوتاه»، آخرین آیتم این برنامه تلویزیونی است که به خوانش داستانک‌های فلسفی نوشته برتولت برشت می‌پردازد و پگاه ماسوری داستان «آقای کوینر و پسربچه‌ی درمانده» را از این کتاب برای مخاطبان برنامه می‌خواند.

سایر عوامل این برنامه تلویزیونی عبارتند از:

تهیه‌کننده: فاطمه بوربور و اصغر احمدپور، مدیر فیلم‌برداری: علی شورورزی، فیلم‌بردار: آرمین یوسف‌زاده و علی اسدی، دستیار فیلم‌بردار: امیر محمد یعقوبی و مرتضی جعفرقلی‌زاده، تدوین: محسن رضازاده و پارسا گیلانی، نویسنده: پرستو راد، محسن رضازاده و عبدالله نظری و صدابردار: میلاد محالی.

برنامه ترکیبی «سینما جوان» هر شنبه ساعت ۲۰ تا ۲۱ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار