رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 18 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May

شبکه جهانی جام جم، با شروع فصل تابستان، ویژه برنامه‌های متنوعی را برای مخاطبان تدارک دیده است. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، «شبرنگ»، «صندوقچه»، «شب روشنی»، «برگ های زرین»، «زبان شیرین» و «ستارگان پارسی» عنوان ویژه برنامه های شبکه در تابستان ۱۴۰۲ خواهد بود.برنامه شبانه «شبرنگ» که ماحصل تلاش گروه […]

شبکه جهانی جام جم، با شروع فصل تابستان، ویژه برنامه‌های متنوعی را برای مخاطبان تدارک دیده است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، «شبرنگ»، «صندوقچه»، «شب روشنی»، «برگ های زرین»، «زبان شیرین» و «ستارگان پارسی» عنوان ویژه برنامه های شبکه در تابستان ۱۴۰۲ خواهد بود.برنامه شبانه «شبرنگ» که ماحصل تلاش گروه اجتماعی شبکه است با رویکردی جذاب به معرفی فرهنگ غنی ایران، آداب و رسوم، میراث تاریخی، مفاخر نامدار ایرانی، هنر اقوام و انعکاس جاذبه های گردشگری و توریستی خواهد پرداخت. این برنامه که در ۳۰ قسمت ۷۵ دقیقه ای به تهیه کنندگی «رحمان حاصلی» روانه آنتن خواهد شد؛ همه مناسبتهای ملی، مذهبی و همچنین اتفاقات مهم روز را پوشش داده و قصد دارد ضمن تغییرات در دکور به فراخور مناسبتها، برای مفرح کردن برنامه از بازیگران طنز و اجرای زنده موسیقی و دعوت از خوانندگان نیز استفاده نماید.

دیگر برنامه پیش بینی شده برای پخش در ایام تابستان «صندوقچه» خواهد بود؛ این برنامه که در خصوص قصه گویی کودکان است، داستان هایی را از کتب قدیمی و معاصر با هدف معرفی کتاب های اصیل ایرانی به کودکان خارج نشین در قالب بازی و نقش آفرینی، با المان های مختلف به تصویر خواهد کشید. راویان «صندوقچه» چند هنرمند کوچک هستند که با همراهی استادشان، هر بار قصه ای را از داخل یک صندوق قدیمی بیرون کشیده و روایت می کنند.

اشاعه و نشر زبان فارسی، آشنایی با ادبیات نمایشی، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، مشارکت کودکان در اجرای نمایش ها، معرفی کتب کهن و معاصر داستانی مثل کلیله و دمنه، مروری بر آثار فاخر ادبی و ایرانی از اهداف مهم و مورد نظر عوامل تولید این برنامه است.

«صندوقچه» در ۲۶ قسمت ۳۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی «شهرام قدیری» روانه آنتن خواهد شد.

برنامه «شب روشنی ۳» عنوان دیگر برنامه شبکه در تابستان است که به تهیه کنندگی «علیرضا نظارات» پخش خواهد شد. این برنامه ترکیبی که در ۵۰ قسمت ۶۰ دقیقه ای به نمایش درخواهد آمد، در قالب طنز و سرگرمی، قصد دارد با طرح و اجرای مسابقه و دعوت از گروه های موسیقی لحظات مفرحی را برای مخاطبان فراهم سازد.

«برگهای زرین» ویژه برنامه دیگری است که با هدف معرفی کتاب توسط نویسندگان آن تهیه و آماده پخش شده است؛ در این برنامه که در نمایشگاه کتاب امسال تولید شد، هر نویسنده ضمن معرفی کتاب، یک پاراگراف را به انتخاب خود خوانش می کند. «برگهای زرین» در ۵۰ قسمت ۱۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی «محمد مهدی ملک قاسمی» روانه پخش خواهد شد.

«زبان شیرین» دیگر برنامه ترکیبی، نمایشی شبکه است که با هدف آموزش و گسترش زبان فارسی و همچنین توجه به آیین و سنت های ایرانی، تاکید بر نمادهای اسلامی، تقویت احساس تعلق به فرهنگ و هویت ایرانی و… در ۴۰ قسمت، به تهیه کنندگی «کبری تولمی» تولید و روانه آنتن شده است.

«ستارگان پارسی» نیز یکی دیگر از برنامه های تابستان است که با هدف مشارکت فارسی زبانان همسایه در قالب  مسابقه با حضور شرکت کنندگانی از افغانستان ، تاجیکستان و ایران با محوریت زبان فارسی و حوزه تمدنی ایران بزرگ  در ۲۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای در گروه بین الملل شبکه جام جم تولید و در حال پخش است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار