رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 16 خبر


  • چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۲۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 29 May

برنامه «مشاور» شبکه جام جم از قانون مدنی، ازدواج و تابعیت ایرانیان خارج از کشور صحبت می کند. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، رئیس اداره­ ی تابعیت، امور پناهندگان و مهاجرین وزارت امور خارجه، میهمان استودیوی مشاور می شود.ایرانیان در هر جای جهان که باشند؛ تابع قانون اساسی و قانون […]

برنامه «مشاور» شبکه جام جم از قانون مدنی، ازدواج و تابعیت ایرانیان خارج از کشور صحبت می کند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، رئیس اداره­ ی تابعیت، امور پناهندگان و مهاجرین وزارت امور خارجه، میهمان استودیوی مشاور می شود.ایرانیان در هر جای جهان که باشند؛ تابع قانون اساسی و قانون مدنی ایران هستند؛ به­ ویژه از این جهت که برابر قانون، دوتابعیتی به رسمیت شناخته نمی ­شود؛ تبعه­ ی ایران حتی اگر تابعیت کشور دیگری را هم علاوه بر تابعیت اصلی به ­طور رسمی و قانونی کسب کرده­ باشد؛ همچنان تبعه ­ی ایران و تابع قوانین جاری در کشور به حساب می­ آید.
شما عزیزانی که در خارج از ایران زندگی می ­کنید؛ در زندگی روزمره با مسائل مهمی مثل ازدواج، طلاق، تابعیت فرزندان، ترک تابعیت و موارد حقوقی دیگر روبرو هستید که اطلاع از موارد قانونی آن امری ضروری به نظر می­ رسد. بر این پایه و بنا به درخواست­های بسیاری که به ما رسیده؛ موضوع این برنامه مشاور  را  به قانون مدنی، ازدواج و تابعیت ایرانیان خارج از کشور. اختصاص داده ایم.

در برنامه امشب با حضور علیرضا رضوانی، رئیس اداره­ تابعیت، امور پناهندگان و مهاجرین وزارت امور خارجه درباره عناوین زیر گفتگو می کنیم:

موضوع ازدواج مردان ایرانی با اتباع خارجی؟ شرایط رسمیت یافتن ازدواج و موضوع تابعیت همسر غیر ایرانی؟
شرایط و مدارک لازم برای درخواست تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج با همسر خارجی؟
ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی و موضوع تابعیت همسر و فرزندان؟
شرایط و نحوه ­ی ترک تابعیت اتباع ایرانی؟
شرایط بازگشت به تابعیت ایران توسط کسانی که به­ طور قانونی از تایعیت خارج شده ­اند؟ ( مثلأ زنان ازدواج کرده با مردان خارجی،پس از طلاق یا فوت همسر)
ثبت ازدواج  و طلاق ایرانیان در کشور اقامت­گاه و رسمیت یافتن آن مطابق قانون مدنی؟
تفاوت طلاق مطابق قوانین کشور دوم، با طلاق شرعی و ثبت قانونی مطابق قوانین داخلی؟
محل مراجعه برای ارائه­ ی اسناد و ثبت قانونی همه­ ی درخواست­ها در خارج از کشور؟
نحوه­ ی دریافت این خدمات در کشورهایی که در آن­ها نمایندگی سیاسی نداریم؟
سامانه­ های قانونی برای دریافت خدمات کنسولی،  انتظامی و قضایی؟

مشاور؛ کاری از گروه تولیدات بین الملل شبکه جهانی جام‌جم با حضور مسئولین عالی رتبه، چهره‌های شاخص و کارشناسان خبره حقوقی و قضایی در قالب پرسش و پاسخی صریح و شفاف، پیرامون مسائل حقوقی، اقامتی و اجتماعی هموطنان خارج از ایران روز های یکشنبه ها ساعت ۲۰ به وقت تهران به روی آنتن می‌رود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار