رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May

اولین تریلر رسمی و پوستر فیلم «ناپلئون» به کارگردانی «ریدلی اسکات» رونمایی شد. اولین تریلر رسمی فیلم «ناپلئون» (Napoleon) به کارگردانی «ریدلی اسکات» رونمایی شد. «واکین فینیکس» که دو دهه قبل در «گلادیاتور» (Gladiator) با اسکات همکاری کرده، در این فیلم که «یک نگاه شخصی و اریجینال به خاستگاه ناپلئون» توصیف شده نقش «ناپلئون بناپارت» […]

اولین تریلر رسمی و پوستر فیلم «ناپلئون» به کارگردانی «ریدلی اسکات» رونمایی شد.

اولین تریلر رسمی فیلم «ناپلئون» (Napoleon) به کارگردانی «ریدلی اسکات» رونمایی شد. «واکین فینیکس» که دو دهه قبل در «گلادیاتور» (Gladiator) با اسکات همکاری کرده، در این فیلم که «یک نگاه شخصی و اریجینال به خاستگاه ناپلئون» توصیف شده نقش «ناپلئون بناپارت» را بازی کرده است. و نامزد اسکار بهترین کارگردانی و بازیگری شده بودند.

«ناپلئون بناپارت» یکی از رهبران ارتش فرانسه بود که در سال ۱۸۰۴ به قدرت رسید. این فیلم ظهور ناپلئون را روایت خواهد کرد و مشخصاً بر روی رابطه پیچیده‌اش با جوزفین با بازی «ونسا کربی» تمرکز می‌کند. «طاهر رحیم» بازیگر نقش «پل باراس» رهبر «انقلاب فرانسه» است. نگارش فیلمنامه این اثر حماسی به «دیوید اسکارپا» سپرده شده که سابقه نویسندگی «همه پول‌های دنیا» (All The Money in the World) اسکات را دارد.

اسکات پیش‌تر در مصاحبه با مجله «امپایر» فاش کرده بود که پرسش‌های مکرر «واکین فینیکس» سبب شده فیلمنامه بازنویسی شود: «واکین کمتر از آنچه تصور می‌کنید پیرو مقررات است. نه تعمداً، بلکه به خاطر بصیرتش. همین او را به بازیگری خاص بدل می‌کند. اگر چیزی او را آزار دهد، به شما می‌گوید. او با دائماً سؤال پرسیدن باعث شد [«ناپلئون»] فیلم ویژه‌ای شود.»

کارگردان اضافه می‌کند: «با واکین، می‌توانیم فیلم لعنتی را بازنویسی کنیم چون او معذب می‌شود. و این اتفاق در مورد «ناپلئون» پیش آمد. ما فیلم را تغییر دادیم تا به او کمک کنیم روی شخصیتی که بناپارت داشته تمرکز کند. باید برایش احترام قائل می‌شدم، چون آنچه می‌گفت به‌شدت مفید بود. باعث شد همه فیلم بزرگ‌تر و بهتر شود.»

اسکات در دهه نهم عمر پرکارتر از همیشه است و پیش از «ناپلئون»، فیلم‌های «آخرین دوئل» (The Last Duel) را با «مت دیمون»، «آدام درایور» و «جودی کومر» و «خاندان گوچی» (House of Gucci) را با درایور و «لیدی گاگا» ساخت. این فیلمساز به تازگی فیلمبرداری دنباله «گلادیاتور ۲» (Gladiator ۲) که در سال ۲۰۲۴ اکران خواهد شد را با «پل مسکال» و «پدرو پاسکال» آغاز کرده است. «جودی کومر» در مقطعی قرار بود پس از «آخرین دوئل» دوباره با «ریدلی اسکات» همکاری و در مقابل فینیکس نقش همسر ناپلئون را بازی کند اما به دلیل «تداخل در برنامه‌ها» از پروژه جدا و با «ونسا کربی» جایگزین شد.

سونی پیکچرز «ناپلئون» را ۲۲ نوامبر در سالن‌های سینما اکران می‌کند و سپس به صورت انحصاری در دسترس مشترکین اپل تی‌وی+ قرار می‌دهد.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار