رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 23 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

سومین قسمت از برنامه تلویزیونی «سینما جوان» با حضور برادران ارک و نمایش فیلم کوتاه «آفتاب سوخته» روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، سومین قسمت از برنامه تلویزیونی «سینما جوان» امشب از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. این برنامه با محوریت پخش، تحلیل و بررسی […]

سومین قسمت از برنامه تلویزیونی «سینما جوان» با حضور برادران ارک و نمایش فیلم کوتاه «آفتاب سوخته» روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، سومین قسمت از برنامه تلویزیونی «سینما جوان» امشب از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. این برنامه با محوریت پخش، تحلیل و بررسی فیلم‌های کوتاه سینمای ایران و با نگاهی آموزش محور به این مدیوم از سینما، به صورت مشترک توسط انجمن سینمای جوانان ایران و شبکه مستند سیما تولید شده است.مهمان این قسمت از برنامه، بهرام و بهمن ارک کارگردانان نام‌آشنای سینما هستند. فیلم کوتاه «آفتاب سوخته» ساخته این دو سینماگر به نمایش درآمده و پس از آن، نازنین چیت‌ساز مجری سینما جوان به گفت‌وگو با آنها می‌نشیند.
فیلم کوتاه «آفتاب سوخته» داستان مردی تنها و کج خلق را روایت می‌کند که باغبان گلهای آفتابگردان است. وی چند گل آفتابگردان را به کلبه‌اش می‌برد و در تاریکی نگه می‌دارد. این فیلم داستانی با روایتی خیالی و فانتزی به  دغدغه‌های اجتماعی می‌پردازد. فضاهای مختلف این فیلم به روایت کاراکتر محوری فیلم می‌پردازد که سرشار از تناقض‌های مختلف بوده و درصدد ارائه مفهوم پنهان داستان است.
در میز نقد و تحلیل برنامه سینما جوان، وحید نامی کارشناس برنامه در گفتگو با رامتین شهبازی به نقد و بررسی «آفتاب سوخته» می‌پردازد. همچنین فیلم کوتاه «شش لول» ساخته مک دونا معرفی می‌شود. علاوه براین، سیدحسن حسینی به معرفی ژانرهای سینمایی پرداخته و مقدمه سوم خود را با همین موضوع ارایه می‌دهد.
برنامه «سینما جوان» به تهیه‌کنندگی فاطمه بوربور و اصغر احمدپور شنبه‌ها ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و بازپخش آن یکشنبه ساعت ۰۰:۳۰ و ۱۰ صبح است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار