رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • سه شنبه 10 مرداد 1402 - 12:22
  • کد خبر : 127825
  • هنر
  • چاپ خبر : ظرفیت «هنر» در روایت سوگ محرم

تهیه‌کننده «از تو می‌گویم» به انواع هنرهایی اشاره کرد که در ایام محرم می‌توانند روایت‌گر سوگواری باشند و در این برنامه سراغ آن‌ها رفته است. الهام وحدت تهیه‌کننده ویژه‌برنامه رادیویی «از تو می‌گویم» درباره این برنامه که در ایام محرم روی آنتن رادیو جوان رفت بیان کرد: ویژه برنامه «از تو می‌گویم» در این چند […]

تهیه‌کننده «از تو می‌گویم» به انواع هنرهایی اشاره کرد که در ایام محرم می‌توانند روایت‌گر سوگواری باشند و در این برنامه سراغ آن‌ها رفته است.

الهام وحدت تهیه‌کننده ویژه‌برنامه رادیویی «از تو می‌گویم» درباره این برنامه که در ایام محرم روی آنتن رادیو جوان رفت بیان کرد: ویژه برنامه «از تو می‌گویم» در این چند وقت هنرمندانی پرداخت که در مکتب عاشورا، آثاری را خلق کرده‌اند و در این آثار پیامی از ماه محرم، به ویژه روز تاسوعا و عاشورای حسینی را به مردم منتقل می‌کنند.

این تهیه کننده اضافه کرد: هدف برنامه این است که هنرمندان برای خلق آثارشان در این وادی و همچنین برای روایت مکتب عاشورایی و رساندن پیام عاشورا می‌توانند از هر هنری که دارند، بهره گیرند و ما هم فضا را نشان دادیم. اینکه شاعر در وصف امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان شعر می‌گوید، خطاط با خط زیبایش با موضوع‌های مختلف خطاطی کند و یا نقاش با گرفتن الهام از پیام عاشورا، نقشی را بر بوم‌های خود می‌زند و… که در این برنامه با هنرمندانی از موسیقیدان، کارگردان، خطاط، بازیگر و دیگر هنرمندانی که در این حوزه قدم برداشته‌اند به گفتگو نشستیم و روایت آنها از امام حسین (ع) را شنیدیم.

وحدت درباره برپا کردن مراسم سوگواری در ایام ماه محرم با مولفه‌های هنری یادآور شد: برای برگزاری این نوع مراسم‌ها، می‌توان سراغ انواع هنرهایی رفت که هر یک به طریقی به این ایام پرداخته‌اند و ما تاکید داشتیم این فضا را به مخاطب بشناسانیم. اینکه هر شخصی با هنر خودش مانند نقاشی، خطاطی، آواز یا موسیقی خوب، تأثیر بسزایی در جامعه دارد و می‌تواند یک جریان را ایجاد کند.

تهیه کننده این ویژه برنامه رادیویی در پایان برنامه عنوان کرد: ما از طریق هنر می‌توانیم عاشورا را زنده نگاه داریم و هر هنرمندی نیز می‌تواند با درک خودش از این واقعه بزرگ؛ پیام و مکتب خودش را همیشه در جامعه تبلیغ و ترویج کند.

ویژه‌برنامه «از تو می‌گویم» به تهیه‌کنندگی و اجرای الهام وحدت از هشتم الی سیزدهم ماه محرم از ساعت ۱۹ روی موج اف ام ردیف ۸۸ مگاهرتز از شبکه رادیویی جوان پخش می‌شود و امروز آخرین قسمت برنامه روی آنتن می‌رود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار