رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May

از داخل کمپانی والت دیزنی شنیده می‌شود که نسخه تازه‌ای از اکشن ابرقهرمانانه «گوست رایدر» ساخته می‌شود. مدیران کمپانی با همراهی شرکت مارول از مدت‌ها قبل به دنبال تولید این نسخه بوده‌اند. گزارش‌ها حکایت از آن دارد که دو طرف مدتی قبل از شروع اعتصابات اخیر هالیوود، طرح ساخت نسخه احیا شده فیلم را داشته‌اند.با […]

از داخل کمپانی والت دیزنی شنیده می‌شود که نسخه تازه‌ای از اکشن ابرقهرمانانه «گوست رایدر» ساخته می‌شود.

مدیران کمپانی با همراهی شرکت مارول از مدت‌ها قبل به دنبال تولید این نسخه بوده‌اند.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که دو طرف مدتی قبل از شروع اعتصابات اخیر هالیوود، طرح ساخت نسخه احیا شده فیلم را داشته‌اند.با وجود اعلام این خبر در رسانه‌ها، مدیران والت دیزنی و مارول نسبت به آن واکنشی نشان نداده‌اند.

این نکته باعث نوعی بی‌خبری در رابطه با پروژه احیا شدن «گوست رایدر» شده و کسی اطلاع چندانی از کم و کیف تولید آن ندارد. با این حال، اهل فن عقیده دارد هنوز فیلمنامه‌ای برای نسخه احیا شده نوشته نشده و با توجه به اعتصاب همه جانبه اتحادیه فیلمنامه‌نویسان آمریکا، فعلا بحث نگارش آن منتفی است.

این در حالی است که تهیه‌کنندگان فیلم باید یک بازیگر جدید برای ایفای نقش کاراکتر ضدقهرمان خود یعنی «گوست رایدر» پیدا و انتخاب کنند. از آنجا که همزمان با اعتصاب فیلمنامه‌نویسان بازیگران هالیوودی هم در اعتصاب به سر می‌برند، مشخص است که فعلا بازیگری هم برای بازی در این نقش وجود ندارد!

با این همه، از گوشه و کنار شنیده می‌شود که بلافاصله بعد از پایان اعتصابات، کار ساخت «گوست رایدر» تازه آغاز خواهد شد.

«گوست رایدر» یکی از شخصیت‌های عجیب و غریب داستان‌های مضحک‌قلمی و مصور شرکت مارول است که تفاوت‌های زیادی با بقیه ابرقهرمانان ریزودرشت این شرکت دارد. این کاراکتر به‌جای قهرمان بودن یک ضد قهرمان است که با استفاده از قدرت‌های مافوق طبیعی خود، به مقابله با نیروهای شر و منفی می‌رود.

خصیصه اصلی «گوست رایدر» این است که زمان خشمگین شدن، تبدیل به تکه‌ای آتش شده و با کمک غل و زنجیری که دارد با دشمنانش مبارزه می‌کند.

داستان مصور «گوست رایدر» نخستین بار در سال ۱۹۷۲ روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفت و خالق آن روی تامس شخصیتی را به دوستداران این نوع داستان‌ها معرفی کرد که همزمان تلفیقی از ابرقهرمان و ضد قهرمان بود.

نسخه سینمایی این داستان مصور در سال ۲۰۰۷ ساخته شد و نیکلاس کیج که آن زمان هنوز چهره‌ای مشهور و موفق بود، در قالب کاراکتر محوری داستان ظاهر شد.

مارک استیون جانسن کارگردانی فیلم را به عهده داشت که با ۱۱۰ میلیون هزینه، توانست ۲۲۸ میلیون دلار در سطح جهانی فروش کند.

قسمت دوم سال ۲۰۱۱ توسط برایان تیلور کارگردانی شد و با هزینه ۵۷ میلیون دلاری خود، به فروشی ۱۳۳ میلیون دلاری در کل دنیا دست پیدا کرد.

این رقم فروش که مورد نظر و قبول تهیه‌کنندگانش نبود، باعث شد تا ساخت قسمت‌های بعدی فیلم متوقف شده و کل پروژه به بایگانی سپرده شود.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار