رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 28 May

مستند «شهرک دارخوین» با محوریت معرفی این شهرک به عنوان مقر ثابت رزمندگان اصفهانی در دوران دفاع مقدس، یکشنبه دوم مهرماه روانه آنتن شبکه دو می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، این مستند با هدف معرفی شهرک دارخوین به عنوان مقر ثابت رزمندگان اصفهانی در دوران دفاع مقدس به موقعیت شهرک […]

مستند «شهرک دارخوین» با محوریت معرفی این شهرک به عنوان مقر ثابت رزمندگان اصفهانی در دوران دفاع مقدس، یکشنبه دوم مهرماه روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، این مستند با هدف معرفی شهرک دارخوین به عنوان مقر ثابت رزمندگان اصفهانی در دوران دفاع مقدس به موقعیت شهرک و برنامه‌های رزمندگان اشاره خواهد داشت.شهرک دارخوین، پادگان آموزشی لشکر ۱۴ امام حسین(ع) بود که محوریت آن در مسجد چهارده معصوم قرار داشت و بسیاری از برنامه‌های این لشکر در آن مسجد برگزار می‌شد.


در پنج کیلومتری شهر دارخوینن شهرکی است که ساختمان‌های انرژی اتمی ایران در آنجا قرار دارد. زمان جنگ تحمیلی این شهرک به محلی برای اسکان نیروی‌های محلی و آموزش رزمندگان مبدل شده بود و کم‌کم رزمندگان در این شهرک کارگاههای مختلفی درست کردند تا هم نیاز‌های افراد حاضر در اردوگاه را تأمین کنند و هم شهرک به محلی بهتر برای آموزش‌های روحی و جسمی تبدیل شود.
بچه‌های لشکر ۱۴ امام حسین(ع) در این شهرک نمی‌جنگیدند بلکه زندگی را برای خوب جنگیدن با دشمن تمرین می‌کردند و فرقی نمی‌کرد این دشمن، عراق و صدام حسین باشد یا هوای نفسشان. آنها در همین شهرک، در حمام معروف به حمام شهدا، غسل شهادت می‌کردند، عازم عملیات می‌شدند، رزم شبانه می‌رفتند، پیکر شهدایشان را در آغوش می‌گرفتند و برایشان مراسم برگزار می‌کردند، برای عزیزانشان نامه‌ها می‌نوشتند و نامه عزیزانشان را می‌گرفتند، تابوت حسینشان را عاشقانه طواف می‌دادند، میزبان رهبرشان شدند، نماز شب می‌خواندند و عبادت‌ها می‌کردند. بچه‌های حسین خرازی در این شهرک، زندگی‌ها و خاطره‌های وصف نشدنی داشتند.
مستند «شهرک دارخوین» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدمجتبی خیام الحسینی، نویسندگی سیدمهدی خیام الحسینی و تحقیق و پژوهش حسین غلامرضایی یکشنبه دوم مهر ساعت ۱۷:۱۰ از شبکه دو پخش خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار