رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای؛ ابوالفضل قنبری، معلم نمونه، ششم مهر ماه در برنامه صبح بخیر ایران حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه گفت‌وگو کند. وی در این برنامه از تجربه آموزش زبان در مدارس متوسطه سخن گفت. قنبری در مورد استقبال دانش‌آموزان از زبان‌های خارجی گفت: بعضا افراد […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای؛ ابوالفضل قنبری، معلم نمونه، ششم مهر ماه در برنامه صبح بخیر ایران حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه گفت‌وگو کند. وی در این برنامه از تجربه آموزش زبان در مدارس متوسطه سخن گفت.

قنبری در مورد استقبال دانش‌آموزان از زبان‌های خارجی گفت: بعضا افراد بر این باورند که یادگیری زبان دیگر برای آن‌ها کاربردی نیست. تا زمانی که باورد دانش‌آموزان این باشد، انگیزه‌ای برای یادگیری وجود ندارد. لذا اول بایستی با شفافیت اهداف هر درس تبیین شود. به این شکل دانش‌آموز متوجه کاربرد آن درس در زندگی خود می‌شود.

وی افزود: اکنون سیستم آموزشی به گونه‌ای شده که دانش‌آموز همه چیز را صرفا برای امتحان دادن یاد می‌گیرد. همین موضوع است که نقش کاربرد مباحث درسی را به شدن کمرنگ می‌کند.

وی در مورد دلیل انتخاب شغل معلمی گفت: من در دوران دبیرستان در مدرسه به بچه‌ها قرآن درس می‌دادم و همواره از آموزش لذت می‌بردم. به همین جهت به صورت تخصصی وارد این شغل شدم.

وی در ادامه گفت: آموزش و پرورش هر سال بر اساس ملاک‌های تعریف‌شده‌ای مدرسان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. من در طول ۲۶ سال فعالیت خود، بیش از صد کتاب با موضوع یادگیری و آموزش زبان تالیف کرده‌ام. در کنار آن دوره‌های آموزشی بسیاری را برای معلم‌ه برگزار کرده‌ام.

قنبری همچنین اظهار کرد: ده سال پیش کتابی مبنی بر به کارگیری بازی‌های آموزشی برای یادگیری زبان انگلیسی تالیف کردم. اهمیت این موضوع از آن جهت است که همواره به ایجاد فضایی بانشاط و پویا برای یادگیری در مدارس تاکید شده است. لذا بازی‌وارسازی سال‌هاست که در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی افزود: جمعیت کلاس‌های ما همواره بالای ۳۵ نفر است. این تراکم جمعیت در استان تهران به مراتب به نسبت استان‌های دیگر بیشتر است. لذا ما در کلاسی که با این حجم از جمعیت نوجوان با بازه سنی ۱۳ تا ۱۶ سال طرف هستیم، چالش‌های متنوعی را نیز تجربه کرده‌ایم.

قنبری در مورد روش آموزش زبان‌های خارجی در مدارس گفت: اگر سنجش ما بر اساس تست‌زنی و مدل امتحانات رایج باشد، روش تدریس معلم نیز در همان راستا خواهد بود. در این حالت معلم نیازی در کار کردن بر روی مکالمه یا دیگر ابعاد کاربردی زبان نمی‌بیند. لذا تا زمانی که این روش سنجش اصلاح نشود، روش‌های آموزشی نیز بهبود نخواهد یافت.

صبح بخیر ایران برنامه‌ای صبحگاهی به تهیه کنندگی مازیار مهاجر سلطانی که هر روز صبح ساعت ۶:۰۰ از شبکه یک سیما پخش می‌شود..

مخاطبان برنامه می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق فضای مجازی به نشانی @sobhbekheyrtv1 ویدیوهای برگزیده صبح بخیر ایران و تصاویر مربوط به برنامه را مشاهده کنند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار