رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April

کارگردان نیوزیلندی سال آینده بار دیگر روی صندلی کارگردانی می‌نشیند. به نقل از ورلد آف ریل، جین کمپیون در مراسمی که به تازگی برای بزرگداشت وی در استرالیا برگزار شد، گفت که فیلم‌نامه فیلم بعدی‌اش را تکمیل کرده و قصد دارد سال آینده آن را فیلمبرداری کند. کمپیون که سال ۲۰۲۱ فیلم تحسین شده منتقدان […]

کارگردان نیوزیلندی سال آینده بار دیگر روی صندلی کارگردانی می‌نشیند.

به نقل از ورلد آف ریل، جین کمپیون در مراسمی که به تازگی برای بزرگداشت وی در استرالیا برگزار شد، گفت که فیلم‌نامه فیلم بعدی‌اش را تکمیل کرده و قصد دارد سال آینده آن را فیلمبرداری کند.

کمپیون که سال ۲۰۲۱ فیلم تحسین شده منتقدان و برنده اسکار یعنی «قدرت سگ» را اکران کرد، بعد از ساخت «ستاره فروزان» در سال ۲۰۰۹، با فاصله‌ای ۱۲ ساله برای ساخت آن فیلم روی صندلی کارگردانی نشسته بود و حالا این خبر که او به زودی فیلم جدید می‌سازد برای علاقه‌مندان به سینمای وی، خبر مهمی است.

کمپیون که کارگردان «پیانو»، از فیلم‌های منحصربه فرد دهه ۱۹۹۰ است، با ۲ فیلم مستقل به نام‌های «فرشته‌ای سر میز من» (محصول ۱۹۹۰) و «دلبند» (محصول ۱۹۸۹) که هر ۲ سال ۱۹۹۰ در آمریکا اکران شدند، جایگاه خود را ثبت کرد.

این کارگردان ۶۹ ساله فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده هم هست و نخستین زن فیلم‌سازی است که نخل طلای جشنواره فیلم کن را به دست آورده است. وی که برای فیلم «پیانو» برنده اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال شده، در کنار سوفیا کوپولا، کاترین بیگلو و کلوئی ژائو جزو معدود زنانی است که اسکار بهترین کارگردانی را کسب کرده است. وی در هفتاد و هشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز، برنده شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی برای فیلم «قدرت سگ» شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار