رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 23 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

سری جدید «فیل کوچولو» با آموزه ­های رفتاری و اخلاقی در نوروز ۱۴۰۳ مصادف با ماه مبارک رمضان روی آنتن می رود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مجموعه انیمیشن «فیل کوچولو» کاری از گروه خردسال مرکز پویانمایی صبا است که در سری جدید خود که در نوروز ۱۴۰۳ مصادف با […]

سری جدید «فیل کوچولو» با آموزه ­های رفتاری و اخلاقی در نوروز ۱۴۰۳ مصادف با ماه مبارک رمضان روی آنتن می رود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مجموعه انیمیشن «فیل کوچولو» کاری از گروه خردسال مرکز پویانمایی صبا است که در سری جدید خود که در نوروز ۱۴۰۳ مصادف با ماه مبارک رمضان روی آنتن خواهد رفت سعی می کند تا در کنار آموزش های رفتاری به کودکان، آموزه های چگونگی برخورد صحیح والدین در مواجه با اشتباهات کودکان را نیز ترسیم و ارائه نماید.نظرپور تهیه کننده انیمیشن «فیل کوچولو» گفت: این مجموعه با طرح رفتارها و دیدگاه های کودکان سعی می کند آنها را با نگرانی های خود به شکلی باورپذیر و ساده رودررو کند. همچنین مسیر روایی داستان به گونه ای چیده شده که بتواند به بهترین شکل روش های حل مسئله را از دریچه نگاه کودکان مقطع پیش دبستانی ترسیم و مصور سازد، البته از آنجا که نیاز این گروه سنی به حل مشکلات با توانایی های خود همواره می تواند برای قشر کودک چالش برانگیز باشد، از این رو «فیل کوچولو» با دیدگاهی آمیخته با مباحثی که می تواند ذهن کودک را به چالش بکشد و او را در راستای دست یافتن به موضوعات مهمی که می تواند در مسیر زندگی به آنها کمک نماید.
او افزود: بزرگ ترین وجه تمایز مجموعه «فیل کوچولو» با تولیدات مشابه آن را می توان در نوع داستان پردازی و پرداخت شخصیت ها و روابط بین کاراکترهای آن دانست. در سری جدید مجموعه سعی شده دامنه روابط اجتماعی و خانوادگی شخصیت های اصلی گستره بیشتری داشه باشد و تعاملات بین انها گسترده تر در نظر گرفته شود.

نظرپور اظهارداشت: گستره وسیعی از مهارت های رفتاری و اجتماعی در این مجموعه از جمله مباحث «فیل کوچولو» است.

نظرپور تهیه کننده انیمیشن «فیل کوچولو» بیان کرد: برخلاف دو سری قبل مجموعه ما در این فصل والدین کودکان را هم به داستان ها اضافه کرده و به صورت هدفمند نوع رفتارهایی که والدین باید در قبال اشتباهات کودکان داشته باشند را در داستان ها عنوان نموده است.

او ادامه داد: در این پویانمایی تغییرات زیادی نسبت به دو فصل قبلی صورت گرفته به گونه ای که این تحولات در هر دو بخش بصری و محتوایی کار قابل مشاهده است. به عبارتی بخش بصری با رویکرد جدید گرافیکی و شخصیت پردازی در راستای تولید «فیل کوچولو» گام برداشته و بهره گیری از تکنیک چشم نواز و مدرن که قابل رقابت با نمونه های خارجی هستند از تمایزهای سری جدید این انیمیشن هستند. همچنین افزایش تعداد کاراکتر ها از ۱۲ عدد به ۷۰ عدد، تنوع لوکیشن و فضای داستان ها از دیگر تغییراتی هستند که در تولید سری جدید «فیل کوچولو» از آنها استفاده شده است.

نظرپور افزود: در بخش محتوایی نیز با اضافه شدن خانواده ها به داستان و پرداختن به موضوعات متنوع گستره وسیعی از موصوعات را برای مخاطب به نمایش خواهیم گذاشت. تهیه کننده این انیمیشن با بیان اینکه موسیقی جزو لاینفک همه تولیدات انیمیشن است و با توجه به حس و حال هر داستان از موسیقی مناسبی برای تکمیل بار روایی مجموعه «فیل کوچولو» استفاده گفت: به طور کل مخاطب با تماشای این مجموعه با موقعیت های جدید آموزشی و تربیتی آشنا خواهد شد در واقع مجموعه پویانمایی «فیل کوچولو» ضمن افزایش اطلاعات و آگاهی نسبت به موضوعات تربیتی و رفتاری شناخت صحیح و مورد نیاز خود را به طور غیرمستقیم و از طریق سرگرمی آموزش می دهد.

وی افزود: از آنجا که خردسالان ظرفیت های بالایی برای همذات پنداری و الگوبرداری از شخصیت هایی را دارند که با آن ها ارتباط برقرار می کنند از این رو موضوعات مطرح شده در این مجموعه جذابیتی برای مخاطب ایجاد می کند که هرچه بیشتر عکس العمل های خود را با شخصیت های دوست داشتنی اثر هماهنگ کنند. همچنین قدرت حل مساله و قدرت تصمیم گیری، پشتکار و تلاش و تعهد داشتن مفاهیم اساسی از مباحث مورد نظر این پویانمایی برای انتقال به مخاطب خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار