رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 23 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

نخستین قسمت مجموعه مستند «سرداران روستا»، روایت عشق و دلدادگی اکبر بابایی از رزمندگان دوران دفاع مقدس به اسلام و انقلاب، شنبه ۱۱ آذر ماه از شبکه افق پخش شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مجموعه مستند «سرداران روستا» درباره رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس است که از روستا‌ها […]

نخستین قسمت مجموعه مستند «سرداران روستا»، روایت عشق و دلدادگی اکبر بابایی از رزمندگان دوران دفاع مقدس به اسلام و انقلاب، شنبه ۱۱ آذر ماه از شبکه افق پخش شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مجموعه مستند «سرداران روستا» درباره رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس است که از روستا‌ها به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل گام نهادند و برای دفاع از میهن اسلامی، جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند.همان مردمانی که بیشتر جزو قشر مستضعف جامعه بودند و صاحبان اصلی انقلاب و نظام اسلامی، آن‌ها همانطور که با تلاش فراوان توانسته بودند رژیم شاه را سرنگون کنند، بعد از پیروزی نهضت هم وقتی چشم طمع دشمنان به میهنشان را دیدند، به پا خاستند و اسلحه در دست گرفتند تا چشم فتنه را کور کنند.

اکبر بابایی در یکی از روستا‌های زنجان به دنیا آمده، او از کودکی هایش تعریف می‌کند، روزگاری که تحصیل در مدرسه کاری سخت و دشوار بود و نوجوانان معمولا بعد از چند کلاس، به چوپانی و کشاورزی روی می‌آوردند.

اکبر با همه سختی‌ها و دشواری‌ها بزرگ شد تا اینکه در سن جوانی شاهد جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود، او به خاطر احساس وظیفه‌ای که می‌کرد به جبهه رفت تا از کیان اسلام و کشور دفاع کند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس حالا از خاطرات جنگ تعریف می‌کند، روز‌ها و لحظه‌هایی که هیچ وقت فراموششان نمی‌کند.

این مجموعه مستند به تهیه کنندگی حسین همایونفر و کارگردانی پناه بر خدا رضایی، این هفته ساعت ۱۷:۳۰ و تکرار آن روز بعد ساعت ۲ بامداد و ۱۳ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار