رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

غزاله اکرمی بازگیر نقش ماهی سریال «رحیل» معتقد است در این سریال، تاثیرگذار بودن حضور زن در تاریخ و به تصویر کشیدن عشق رحیل وجهان تاریخی خلق شده‌اش به گونه‌ای شگفت‌انگیز، باورپذیر است. سریال «رحیل» به کارگردانی مسعود آب‌پرور و تهیه‌کنندگی رامین عباسی‌زاده اکنون با روایتی از پایان دوران قاجار و ابتدای پهلوی همراه قصه‌ای […]

غزاله اکرمی بازگیر نقش ماهی سریال «رحیل» معتقد است در این سریال، تاثیرگذار بودن حضور زن در تاریخ و به تصویر کشیدن عشق رحیل وجهان تاریخی خلق شده‌اش به گونه‌ای شگفت‌انگیز، باورپذیر است.

سریال «رحیل» به کارگردانی مسعود آب‌پرور و تهیه‌کنندگی رامین عباسی‌زاده اکنون با روایتی از پایان دوران قاجار و ابتدای پهلوی همراه قصه‌ای زنانه به میانه فصل دوم خود رسیده‌ است. غزاله اکرمی یکی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی است که بازی در سریال‌هایی چون «آرام می‌گیریم»، «سلام آقای مدیر» و «هست و نیست» و فیلم «رویای سهراب»، نقش متفاوتی را در «رحیل» ایفا می‌کند و به همین خاطر با او به گفت‌وگو پرداخته‌ایم. فصل دوم سریال «رحیل» از شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه سوم سیما روی آنتن می‌رود. در ادامه گفت‌وگو خبرنگار صبا را با غزاله اکرمی می‌خوانید. با ما همراه باشید.

***چگونه برای ایفای نقش ماهی انتخاب شدید؟

– به این مجموعه معرفی شدم و تست دادم، آن زمان اصلا مشخص نبود برای کدام کاراکتر، فقط چند سکانس را خواندم و بعد یک صحبت کوتاهی داشتیم و رفتم . ۲ ماه بعد با بنده تماس گرفتند و گفتند شخصیت ماهی را بخوانم و بعد از تمرینی که داشتیم با توجه به تایید آقای عباسی‌زاده و آقای آب‌پرور قراردادِ بازی در نقشِ ماهی بسته شد.

*** با توجه به اینکه فرم بدن شما در این سریال متفاوت است، چه چالش‌هایی را برای ایفای این کاراکتر پشت سرگذاشتید؟

-من جزوِ آخرین نفراتی بودم که به پروژه ملحق شدم؛ خیلی تمرین لازم بود چون علاوه بر رسیدن به نقش، درکِ موقعیت آن برش از زمان و‌… من باید از نظر فیزیکی هم آماده می‌شدم؛ بنابراین همه این‌ها نیازِ به تمرین و تحقیق و مطالعه را بیشتر می‌کرد، ولی خداراشکر با نکته‌ها و اطلاعاتی که طراح فیلمنامه (آقای عباسی‌زاده) در اختیار می‌گذاشت و با کمک بقیه عزیزان، توانستم بیشتر با نگاه شخصیت ماهی وحرف قصه آشنا شوم. هرروز به اندرونی می‌رفتم که محل فیلمبرداری بود و با لباس صحنه و با بستن پاهایم روی زمین می‌خزیدم. تا زمانی که هنوز مسلط نشده بودم برای اینکه اصلا از پاهایم استفاده نکنم، تا مدت‌ها حتی در منزل هم پاهایم را می‌بستم و روی دست‌هایم حرکت می‌کردم تا قدرت دست‌هایم، بتواند کمکم کند و ماهی باورپذیرتر باشد.

*** ایفای نقش «ماهی» چه جذابیت‌های دیگری داشت؟

-مهم‌ترینش این است که تاریخی را زندگی می‌کنی که از تو دور است و هیچ شباهت و نقطه مشترکی با زندگی در این زمان ندارد. خب این در همین ابتدای کار تکلیف تو را روشن می‌کند که قرار است پا به دنیای جدیدی بگذاری و قرار است با چالش‌هایی روبرو شوی که برای من به عنوان بازیگر، این یک نقطه طلایی است و با تمام وجود از آن استقبال می‌کنم، چون شاید تا آخرین روزِ عمرِ بازیگریم دیگر این شانس را نداشته باشم که بتوانم این چنین نقشِ متفاوتی را بازی کنم و اینجاست که دیگر اصلا کمیت برای تو مهم نیست، چون در همین حضور متفاوت، شخصیت کار خودش را می‌کند و حرفش را  می‌زند. در آخر، ماهی آنقدر برای من خاص بود که هرچقدر بیشتر کشف‌اش می‌کردم و به دنیایش وارد می‌شدم، عاشقانه‌تر جست‌وجوگرش بودم.

***اگر بخواهید نقدی به «رحیل» وارد کنید، چیست؟

-بدون اغراق «رحیل» برای من کار قابل دفاعی است، ضمن اینکه هرچقدر قصه پیش برود، بیشتر ما راغافلگیر می‌کند.

*** «رحیل» از منظر مخاطب چه ویژگی‌هایی می‌تواند داشته باشد؟

– این ویژگی‌ها در نگاه هر شخصی می‌تواند متفاوت باشد، ولی تاثیرگذار بودن حضور زن در تاریخ و به تصویر کشیدن عشق رحیل و جهان تاریخی خلق شده‌اش به گونه‌ای شگفت‌انگیز، باورپذیر است و این درکنار طراحی و شخصیت‌پردازی، طراحی پروژه و فیلمنامه، سریال دیدنی را پدید آورده است.

***تاکنون بازخورد مخاطب به چه صورت بوده است؟

-محبت مردم و همراهی آن‌ها که همیشه شامل حال بوده و پیام‌هایی که من از سمت مخاطب دریافت کردم، نشان‌دهنده این بوده که مردم سریال را دنبال می‌کنند و کار را دوست دارند.

*** بعد از «رحیل» چه کارهایی به شما پیشنهاد شد؟

-مشغول بازی در یک کار تاریخی هستم که البته به لحاظ روایت و فضای قصه، شباهتی به «رحیل» ندارد. فعلا نمی‌توانم اطلاعاتی درباره آن ارائه بدهم ولی به زودی حتما راجع به‌ آن صحبت خواهم کرد.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار