رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

بخش جنبی دوهفته کارگردانان جشنواره کن جایزه منتخب مردم را برای گرامیداشت یاد شانتال آکرمن اهدا می‌کند. به نقل از ورایتی، دوهفته کارگردانان که بخش جنبی و مستقلی است که در کنار جشنواره فیلم کن فعالیت می‌کند، یک جایزه به انتخاب تماشاگران ایجاد کرده است تا یاد کارگردان بلژیکی را گرامی بدارد. این جایزه توسط […]

بخش جنبی دوهفته کارگردانان جشنواره کن جایزه منتخب مردم را برای گرامیداشت یاد شانتال آکرمن اهدا می‌کند.

به نقل از ورایتی، دوهفته کارگردانان که بخش جنبی و مستقلی است که در کنار جشنواره فیلم کن فعالیت می‌کند، یک جایزه به انتخاب تماشاگران ایجاد کرده است تا یاد کارگردان بلژیکی را گرامی بدارد.

این جایزه توسط بنیاد شانتال آکرمن اهدا می‌شود و به سازنده فیلم برنده کمک هزینه‌ای ۷۵۰۰ یورویی اهدا می‌کند که در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی می‌شود.

برگزارکنندگان دوهفته کارگردانان اعلام کردند که جایزه جدید ادای احترامی است به شانتال آکرمن که دیدگاه پیشگامانه و به شدت مستقل وی می‌تواند قطب نمای این انتخاب جدید از سوی تماشاگران باشد.

شانتال آکرمن سال ۱۹۷۵ فیلم «ژان دیلمن، ۲۳ که دو کومرس – ۱۰۸۰ بروکسل» خود را در بخش دو هفته کارگردانان کن نمایش داد و دیگر فیلم‌های وی از جمله «دهه هشتاد طلایی» (۱۹۸۶)، «جنوب» (۱۹۹۹)، «اسیر» (۲۰۰۰) و «شب برفراز شانگهای» (۲۰۰۷) در همین بخش به نمایش درآمدند.

ایجاد جایزه منتخب مردم به معنی تلاش بخش دوهفته کارگردانان برای نزدیک‌تر شدن آن به اهداف اولیه‌اش است. این بخش سال ۱۹۶۸ در میان یک تحول سیاسی به رهبری فیلمسازان موج نو فرانسه که در برابر جشنواره فیلم کن ایستادند، ایجاد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار