رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 23 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • یکشنبه 19 فروردین 1403 - 12:01
  • کد خبر : 144698
  • هنر
  • چاپ خبر : اعلام جزییات دهمین «هفته هنر انقلاب اسلامی» درحوزه هنری

دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی (گرامیداشت یاد و خاطره شهید سیدمرتضی آوینی) از ۲۰ تا ۲۷ فروردین‌ ۱۴۰۳ با مجموعه‌ای از برنامه‌های هنری در سراسر کشور برگزار می‌شود. به نقل از روابط‌عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، همزمان با فرارسیدن بیستم فروردین‌، سالروز شهادت علمدار هنر انقلاب شهید سیدمرتضی آوینی جزییات برنامه‌های گرامیداشت «هفته هنر […]

دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی (گرامیداشت یاد و خاطره شهید سیدمرتضی آوینی) از ۲۰ تا ۲۷ فروردین‌ ۱۴۰۳ با مجموعه‌ای از برنامه‌های هنری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به نقل از روابط‌عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، همزمان با فرارسیدن بیستم فروردین‌، سالروز شهادت علمدار هنر انقلاب شهید سیدمرتضی آوینی جزییات برنامه‌های گرامیداشت «هفته هنر انقلاب اسلامی» اعلام شد.

آیین‌های گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی دوشنبه ۲۰ فروردین با حضور جمعی از هنرمندان و مسؤولان حوزه هنری انقلاب اسلامی در حرم امام راحل و تجدید بیعت با امام خمینی (ره) و غبارروبی از مزار شهید آوینی آغاز می‌شود.

هم‌زمان در استان‌ها نیز مراسم‌ها و برنامه‌های متعددی برای بزرگداشت «روز هنر انقلاب» و گرامیداشت یاد سید شهیدان اهل قلم در نظر گرفته شده است که در انتها به معرفی «چهره سال هنر انقلاب» در استان‌ها ختم خواهد شد.

در نخستین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی که در تقویم رسمی کشور به نام «روز هنر انقلاب اسلامی» ثبت شده است، حوزه هنری انقلاب اسلامی میزبان آیین رونمایی از نمایشنامه «راه طی شده» خواهد بود.

این نمایشنامه به قلم نصرالله قادری روایت‌گر زندگی شهید سیدمرتضی آوینی است. این برنامه روز بیستم فروردین‌ از ساعت ۱۶ در تالار صفارزاده‌ حوزه هنری برگزار می‌شود.

همچنین در همین روز تالار رودکی تهران میزبان آیین اختتامیه‌ دومین جشنواره‌ سحری‌خوانی و مناجات‌خوانی «ماهور» خواهد بود که به همت مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، انجمن موسیقی ایران، بنیاد رودکی و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

آیین افتتاح نمایشگاه عکس «بازگشت» (مجموعه عکس‌های گروهی از عکاسان اهل سوریه) نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به همت خانه عکاسان ایران در هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

همچنین یکصد وهشتاد و سومین شب شعر طنز «در حلقه رندان» نیز به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در روز یکشنبه ۲۶ فروردین‌ به میزبانی حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. این شب شعر، قدیمی‌ترین محفل طنز ایران محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر پس از مدتی وقفه فعالیت خود را از سر گرفته است.

پایان‌بخش برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی نیز برگزاری آیین اختتامیه و معرفی «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» است که روز دوشنبه ۲۷ فروردین‌ در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

امسال همانند سال گذشته علاوه بر معرفی چهره سال هنر انقلاب، چهره ماندگار هنر انقلاب و فعالیت مردمی منتخب هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ نیز در این آیین معرفی و قدردانی خواهند شد.

از سال ۱۳۹۴ به ابتکار حوزه هنری انقلاب اسلامی هم زمان با ایام سالگرد شهادت شهید سیدمرتضی آوینی، مجموعه برنامه‌های بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در سراسر کشور برگزار شده و در انتهای این هفته نیز «چهره سال هنر انقلاب» معرفی می‌شود.

تاکنون هنرمندانی همچون مرتضی سرهنگی، ابراهیم حاتمی‌کیا، عبدالحمید قدیریان، محمدمهدی سیار و مجید مجیدی موفق به کسب عنوان «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» شده‌اند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار