رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May

ایزابل هوپر ریاست هیات داوران جشنواره فیلم ونیز را بر عهده خواهد داشت. ایزابل هوپر هنرپیشه مشهور فرانسوی با لیدو رابطه دیرینه‌ای دارد و برنده جایزه کوپا ولپی ونیز شده است، وی دو بار برای بهترین بازیگر زن، ابتدا با «داستان زنان» در سال ۱۹۸۸، و پس از آن با «لا سرمونیه» در سال ۱۹۹۵، […]

ایزابل هوپر ریاست هیات داوران جشنواره فیلم ونیز را بر عهده خواهد داشت.

ایزابل هوپر هنرپیشه مشهور فرانسوی با لیدو رابطه دیرینه‌ای دارد و برنده جایزه کوپا ولپی ونیز شده است، وی دو بار برای بهترین بازیگر زن، ابتدا با «داستان زنان» در سال ۱۹۸۸، و پس از آن با «لا سرمونیه» در سال ۱۹۹۵، هر دو به کارگردانی کلود شابرول برنده این جایزه شده است.

براساس گزارش ورایتی، هوپر که در مجموع هشت فیلم با شابرول ساخته است، پیوند نزدیکی با جشنواره فیلم کن جایی که در سال ۱۹۷۸ تندیس بهترین بازیگر زن را برای فیلم «ویولت» شابرول دریافت کرد دارد. در سال ۲۰۰۱، هوپر دومین جایزه بهترین بازیگر زن خود را در جشنواره کن برای ایفای نقض بعنوان یک استاد موسیقی سادو-مازوخیستی در فیلم «پیانو» اثر میشائیل هانکه دریافت کرد.

در سال ۲۰۱۷ او اولین نامزدی اسکار خود را برای بازی در نقش قربانی تجاوز جنسی که در فیلم “Elle” را دریافت کرد. وی در این فیلم، ضارب خود یعنی پل ورهوفن ردیابی می‌کند. علاوه بر نامزدی اسکار برای ایفای نقش در این فیلم، هوپر برای آن جایزه گلدن گلوب و جایزه مستقل روح را نیز به دست آورد. در سال ۲۰۲۲، جشنواره فیلم برلین از پل ورهوفن با یک خرس طلایی افتخاری تجلیل کرد.

لبرتو باربرا، مدیر هنری ونیز در بیانیه‌ای گفت: ایزابل هوپر یک هنرپیشه بزرگ، سختگیر، کنجکاو و سخاوتمند است.

باربرا خاطرنشان کرد: او که الهام بخش بسیاری از فیلمسازان بزرگ است، هرگز از دعوت کارگردانان جوان یا نه چندان مشهور که در او مفسر ایده آل داستان‌های خود دیده اند، چشم پوشی نکرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با آگاهی از تعهدات فراوانی که در عرصه سینما و تئاتر در ماه‌های آینده با آن روبرو خواهد شد، از او برای پذیرش این سمت بسیار سپاسگزاریم.

هوپر نیز در واکنش به این خبر، به “تاریخ طولانی و زیبا” خود در جشنواره اشاره کرد و گفت: تبدیل شدن به یک تماشاگر ممتاز یک افتخار است. سینما بیش از هر زمان دیگری یک وعده است. وعده فرار، برهم زدن، غافلگیر کردن، نگاه خوب به جهان، متحد در اختلاف سلیقه‌ها و عقایدمان.

منبع: برنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار