رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۵ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 2 June

مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، فرهنگ مقاومت و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما […]

مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، فرهنگ مقاومت و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود. مستند «از زمین خاکی» در حوزه اقتصاد مقاومتی ساخته شده و شعار جهش تولید را مدنظر قرار می‌دهد و شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۵:۳۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.مستند «آستان جانان» روایتی از آستان جانان با اجرای محمد دلاوری به تهیه کنندگی هادی سمیعی و کارگردانی علی هاشمی به سفارش مدیریت رسانه های صوتی و تصویری آسان قدس رضوی یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۸ به روی آنتن افق می‌رود.

«نسل سوم» پرتره‌ای از فرزندان شهدایی است که در حوزه کار و فعالیت خود افراد موفقی هستند و به نوعی مسیر پدر را طی می‌کنند. این مجموعه مستند ۲۶ قسمتی به تهیه‌کنندگی محمد حسین وزیری تولید شده و شنبه هر هفته ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق پخش شود.

فصل دوم مستند «سلام به آینده» روایتی از مهارت‌های شغلی، علمی و هنری فرزندان ۷ تا ۱۷ سال ایران عزیز است. این مجموعه مستند روایتی از سبک تربیتی “مهارت محور” است که مادران و پدران ایرانی از هم‌اکنون برای پربار شدن آینده فرزندان‌شون و برای “رشد آینده ایران” برنامه‌ریزی کرده‌اند. همچنین اسن مستند دوشنبه ۳۱  اردیبهشت ماه ساعت ۲۱:۳۰ به روی آنتن افق می‌رود.

در ادامه مجموعه مستند «حدیث سرو»، مجموعه مستندی بازسازی شده است که  با استفاده از عکس ها، اسناد و تصاویر مستند و گفت و گو با نزدیکان و خانواده بزرگان معرفی شده سعی می کند تصویری از علمای دینی حقیقی را ارائه دهد. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا جمعه ساعت ۰۳:۳۰ بامداد از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

مجموعه مستند « پارسین » به معرفی مناطق مختلف ایران و آشنایی با آداب و رسوم، فرهنگ ها، مشاغل سنتی و جاذبه های طبیعی و گردشگری با محوریت مردم شناسی، یکشنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۲ بامداد به روی آنتن افق می‌رود.

مجموعه مستند «تازه نفس» قصه جوانان دهه شصتی و هفتادی است که در رشته و تخصص خود از مفاخر ایران زمین محسوب می‌شوند. مجموعه مستند تازه نفس از تولیدات گروه مستند شبکه افق چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه می‌رود.

مستند «دومینو» به موضوع نگهداری سگ توسط برخی افراد پرداخته و مشکلات و خطراتی را که برای مردم ایجاد کرده است بررسی می‌کند. مستند «دومینو» پنجشنبه ساعت ۱۶ از قاب شبکه افق پخش می‌شود.

مجموعه مستند «ضد» تلاش می‌کند در هر قسمت با طرح یک موضوع ظاهرا کم اهمیت، به جنگ کلیشه‌های ذهنی مردم درباره محیط پیرامونشان برود. چرا که ضدیت با کلیشه‌ها کلید دیدن وقایع جهان از دریچه‌ای جدید است. این قسمت از مجموعه مستند ضد پنجشنبه ساعت ۱۸ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مستند «تنها، نترس، بدون سلاح» به ناگفته‌های مربوط به نقش گردان شناسایی نیروی هوایی در عملیات آزادسازی خرمشهر می‌پردازد. عنوان این ‌مستند، ناظر به شعار گردان شناسایی و رویکرد کلی هواپیمای شناسایی است که هیچ ‌سلاحی حمل نمی‌کنند و وظیفه دارند با پرواز در منطقه دشمن، اقدام به عکس و فیلم‌برداری کرده و موقعیت‌های مختلف دشمن را به اطلاع نیروهای خودی برسند. علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را پنجشنبه حوالی ساعت ۲۰ از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

فصل دوم مجوعه مستند «رخ‌ مادر» به تهیه‌کنندگی امیرحسین اکاتی در قالب داکیودرام ساخته شده است، با روایتی شاعرانه به قصه‌های بکر و ناب از مادران شهدا که در جامعه فعالیت اجتماعی دارند، می‌پردازد. مستند «رخ مادر» پنجشنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ به صورت هفتگی روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

مستند چرا سزارین به کارگردانی و نویسندگی محمد علی صادقی و تهیه کنندگی محمد رضا بورونی ساخته شده است. مستند «چرا سزارین» در رابطه با زایمان طبیعی و سزارین است. سال‌ ها پیش بسیاری از کودکان، قبل از تولد به کام مرگ کشیده می ‌شدند چرا که راهی جز زایمان طبیعی برای ورود به این دنیا وجود نداشت. مستند «چرا سزارین» جمعه ساعت ۱۸:۳۰ به روی آنتن افق می‌رود.

مستند «ایرانگرد» جمعه این هفته ساعت ۲۰ پخش خواهد شد؛ این مستند نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهرهای مختلف کشور و زندگی در میان عشایر، مردمان ییلاقی و شهرها و روستاهای ایران برای مخاطبان دارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار