رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۰ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 17 June

مستند «چنشتی ها» به تهیه کنندگی و کارگردانی احسان عمیدیان تولید شبکه مستند سیما، لوح افتخار کارگردانی نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را از آن خود کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، هیأت داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی متشکل از دکتر احمد الستی، پوران درخشنده، مهرداد زاهدیان، […]

مستند «چنشتی ها» به تهیه کنندگی و کارگردانی احسان عمیدیان تولید شبکه مستند سیما، لوح افتخار کارگردانی نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را از آن خود کرد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، هیأت داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی متشکل از دکتر احمد الستی، پوران درخشنده، مهرداد زاهدیان، آرش لاهوتی، پریوش نظریه، پژمان مظاهری پور و مجید اسماعیلی از میان ۶۳ فیلم مستند حاضر در بخش اصلی جشنواره، فیلم مستند « چنشتی ها » را پس از نامزدی در سه بخش کارگردانی، تدوین و پژوهش شایسته دریافت لوح افتخار بهترین کارگردانی دانستند.همچنین حمید فنایی به عنوان تدوینگر، محسن سروریان به عنوان پژوهشگر و هادی ثابت به عنوان فیلمبردار در این فیلم مستند همکاری داشتند.
این فیلم ۴۵ دقیقه‌ای با همکاری انجمن سینمای جوان و حوزه هنری تولید شده است به بررسی، شناخت و معرفی آیین های ناشناخته اهالی روستای چنشت در حاشیه کویر لوت واقع در خراسان جنوبی می پردازد.
« چنشتی ها » که ساخت آن دو سال به طول انجامیده است، آیین و آداب‌ و رسوم مردم روستای چنشت را به تصویر کشیده است.
روستای چنشت ازتوابع شهرستان سربیشه به علت وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی از روستاهای هدف گردشگری خراسان جنوبی است که به سرزمین رنگ‌ها شناخته می‌شود.
نخستین دوره جشنواره ملی اقوام ایرانی به دبیری کمال تبریزی و با شعار« اقوام، ریشه ایران زمین » ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار