رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
رئیس سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛

علت مرگ کیارستمی در فرانسه

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، علت مرگ عباس کیارستمی را ناشی از اقدامات درمانی در کشور فرانسه عنوان کرد و گفت: همچنان منتظر پاسخ بیمارستان فرانسوی هستیم. دکتر علی رضا زالی روز دوشنبه در نشست خبری به پرونده مرگ عباس کیارستمی کارگردان فقید کشورمان اشاره کرد و افزود: در ارتباط با پرونده پزشکی و […]

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، علت مرگ عباس کیارستمی را ناشی از اقدامات درمانی در کشور فرانسه عنوان کرد و گفت: همچنان منتظر پاسخ بیمارستان فرانسوی هستیم.

دکتر علی رضا زالی روز دوشنبه در نشست خبری به پرونده مرگ عباس کیارستمی کارگردان فقید کشورمان اشاره کرد و افزود: در ارتباط با پرونده پزشکی و علت مرگ کیارستمی، دو مرتبه با فرانسوی ها نامه نگاری کرده ایم. حتی ملاقات هایی با سفیر فرانسه در ایران و سفیر ایران در فرانسه داشتم، اما نتوانسته ایم پرونده کامل مرحوم کیارستمی در فرانسه را دریافت کنیم.

وی با اشاره به خلاصه پرونده ای که فرانسوی ها به ایران ارسال کرده اند، گفت: بر اساس جمع بندی نظرات ۴۰ نفر از اساتید پزشکی کشور، علت اصلی مرگ بر اثر خون ریزی حاد تحت پرده های مغزی بوده که منجر به مرگ مغزی شده است.

زالی ادامه داد: استفاده از داروی هپارین آن هم با دوز بالا یعنی ۲۴ هزار واحد در شبانه روز، منجر به مرگ مغزی شده است.

به گفته وی، فرانسوی ها برای تزریق هپارین، آمبولی ریه را تشخیص داده اند در حالی که دو روز قبل از اعزام کیارستمی به فرانسه، این موضوع در بیمارستان محل بستری او در ایران رد شده بود.

وی تاکید کرد: ما همچنان منتظر پاسخ بیمارستان فرانسوی در خصوص علت تزریق هپارین به کیارستمی هستیم.

زالی گفت: هپارین برای رقیق کردن خون تزریق می شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار