رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

ساخت برنامه های ترکیبی همواره از چالش های تلویزیون دست کم در یک دهه اخیر بوده است. تا جایی که برخی از آن ها در ابتدا یا میانه های پخش با مشکلات و اعتراض هایی رو به رو گردیده و دچار تعطیلی یا تغییر عوامل علی الخصوص مجری شده اند. پس تداوم یک برنامه آن […]

ساخت برنامه های ترکیبی همواره از چالش های تلویزیون دست کم در یک دهه اخیر بوده است. تا جایی که برخی از آن ها در ابتدا یا میانه های پخش با مشکلات و اعتراض هایی رو به رو گردیده و دچار تعطیلی یا تغییر عوامل علی الخصوص مجری شده اند.
پس تداوم یک برنامه آن هم با این حجم از مطالب انتقادی و چالشی در گذر از همه مسائل و درگیری های کوچک و بزرگ یک دستاورد محسوب می شود و همین امر دورهمی را به این نقطه رسانده که امروز نه تنها یکی از پربیننده ترین برنامه ها بلکه یکی از شاخص ترین آن ها از حیث میزان رضایت مخاطبین محسوب می شود آن هم درشرایطی که به دلایل مختلف تعداد برنامه های محبوب در طی این سال ها روندی نزولی را طی نموده است.
بارزترین دلیل این موفقیت شخص اول این برنامه یعنی مهران مدیری به عنوان مجری و کارگردان است. مدیری در مواجهه اولیه شخصیتی کاریزماتیک دارد. ظاهری اگر چه موجه و پرنسیب دار با لحنی شوخ، بذله گو و بازیگوشانه درهم می آمیزد و کاراکتری همدلی برانگیز را برای مخاطب بازآفرینی می کند به نحوی که مشخص نیست چه بخشهایی از آنچه او روی صحنه استند آپ می کند براساس متن و فکر شده و چه مقدار حاصل خلاقیت های فردی اش می باشد و دراین مورد می توان نوع برخورد مدیری با تماشاگران و همین طور فضایی که درطول گفتگو با میهمانان مختلف می آفریند را مثال زد به اضافه اینکه مدیری در تمام فصول دورهمی از ابتدا کوشیده تا نگاه انتقادی و مطالبه گری را پیرامون مسائل، مشکلات و حتی عادت های ما مردم با بیانی آمیخته به طنز بازگو کند حتی اگر حفظ این رویکرد درپاره ای زمان ها با مخاطراتی همراه بوده و روند تداوم برنامه را با مشکل مواجه نموده است.
و این چنین است که امروز دورهمی همچون یک دورهمی شبانه برای بینندگانش لذت بخش و دوست داشتنی است چرا که می پندارند قرار است در هر برنامه بخشی دیگر از حرف هایشان را روی آنتن تلویزیون نظاره گر باشند.

سینماخانه / حمید عبدالحسینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار