رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

قصه پُرغصه این روزهای کرونا در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) بیشتر دید شد وقتی کامبوزیا پرتوی و چنگیز جلیوند را امروز در خود جای داد. هرچند کرونا با چند روز اختلاف دو هنرمند مطرح کشورمان را رهسپار دیار ابدی کرد امروز چهارشنبه (۵ آذرماه) کامبوزیا پرتوی و چنگیز جلیوند همزمان رخ در نقاب خاک کشیدند […]

قصه پُرغصه این روزهای کرونا در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) بیشتر دید شد وقتی کامبوزیا پرتوی و چنگیز جلیوند را امروز در خود جای داد.

هرچند کرونا با چند روز اختلاف دو هنرمند مطرح کشورمان را رهسپار دیار ابدی کرد امروز چهارشنبه (۵ آذرماه) کامبوزیا پرتوی و چنگیز جلیوند همزمان رخ در نقاب خاک کشیدند و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شدند. این دو هنرمند با فاصله زمانی اندکی از هم به خاک سپرده شدند و به دلیل شیوع کرونا مراسم با حضور جمع محدودی از دوستان و بستگانشان برگزار شد.

چنگیز جلیلوند دوبلور مطرح سینما و تلویزیون دوم آذرماه در سن هشتادودوسالگی بر اثر کرونا در بیمارستان درگذشت و ساعتی پیش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خانه ابدی بدرقه و مراسم تدفین پیکرش انجام شد. حامد بهداد، بازیگر و جهانگیر کوثری تهیه کننده سینما از جمله هنرمندانی بودند که برای بدرقه جلیلوند خود را به قطعه هنرمندان بهشت زهرا رساندند.

وی مدیر دوبلاژ و بازیگر سینما و تلویزیون فعالیت هنری‌اش را در سال ۱۳۳۶ و با تئاتر به همراه ابوالحسن تهامی آغاز کرد. او مدت ۲۰ سال را در آمریکا به سر برد اما سرانجام به کشور بازگشت و کار دوبله را از سال ۱۳۷۷ سر گرفت.

وی در آثار سینمایی چون ترمینال غرب (فیلم) (۱۳۹۵)، قلاده‌های طلا (۱۳۹۰)، این سیب هم برای تو (۱۳۹۳)، قصه عشق پدرم (۱۳۹۱)، فیتیله و ماه پیشونی (۱۳۹۰)، بندرگاه عشق (۱۳۴۶)، دختر همسایه (۱۳۴۰)ف آرشین مالالان (۱۳۳۹)، آقای شانس (۱۳۳۸) ایفای نقش کرده بود.

همچنین مراسم خاکسپاری کامبوزیا پرتوی کارگردان‌ و فیلمنامه‌نویس‌ سینما که دیروز (سه‌شنبه چهارم آذر) از دنیا رفت با حضور خانواده و چند سینماگر در قطعه هنرمندان انجام شد.

منوچهر شاهسواری، محسن امیریوسفی، تورج اصلانی، سروش صحت، مازیار میری، جهانگیر کوثری از جمله حاضران این مراسم بودند. پرتوی در سن ۶۵ سالگی بر اثر عفونت ریه و کرونا درگذشت.

او کارگردانی فیلم‌هایی چون ماهی، گلنار، بازی بزرگان، کافه ترانزیت، پرده و کامیون را برعهده داشته است. تازه‌ترین ساخته او فیلم کامیون که هنوز به نمایش عمومی در نیامده است.

پرتویی تاکنون چند جایزه داخلی و بین‌المللی دریافت کرده بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار