رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

آیین دیدار فیلم مستند «سبالو» عصر یکشنبه ۱۰ اسفند در موزه سینما برگزار شد. به نقل از روابط عمومی پروژه، آیین دیدار مستند «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند و تهیه‌کنندگی فاطمه معتمدآریا عصر یکشنبه ۱۰ اسفندماه در موزه سینما برگزار شد تا اکران این فیلم در سینماهای «هنروتجربه» آغاز شود. فاطمه معتمدآریا پس از مراسم امضای پوستر در فضای […]

آیین دیدار فیلم مستند «سبالو» عصر یکشنبه ۱۰ اسفند در موزه سینما برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی پروژه، آیین دیدار مستند «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند و تهیه‌کنندگی فاطمه معتمدآریا عصر یکشنبه ۱۰ اسفندماه در موزه سینما برگزار شد تا اکران این فیلم در سینماهای «هنروتجربه» آغاز شود.

فاطمه معتمدآریا پس از مراسم امضای پوستر در فضای باز موزه سینما در جمع مهمانان اظهار کرد: در ابتدا باید از شما تشکر کنم که برای تماشای دو مستند «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند و «اینجا کن است، اینجا کن نیست» به کارگردانی علیرضا غفاری که در یک بسته روی پرده سینما رفته‌اند، امشب اینجا هستید.

وی افزود: با علیرضا غفاری کارگردان «اینجا کن است، اینجا کن نیست» آشنا هستم و می‌دانم که تا چه اندازه به مسایل سینما حساس است. ایشان سال ها در مطبوعات فعالیت داشته و حالا هم با فیلم زیبای خود به سینما آمده است.

این هنرمند درباره علت حضور نیافتن کارگردان «سبالو» در آیین دیدار فیلمش مطرح کرد: محسن نساوند کارگردان «سبالو» امشب اینجا نیست اما دوستانش در کنار ما هستند و من هم به نمایندگی از فیلم «سبالو» امشب اینجا هستم. از آنجاکه وضعیت کرونا بحرانی است و رفت و آمد هم کار صحیحی نیست ایشان نتوانست از جنوب کشور بیاید و همراه شما فیلم را تماشا کند و از این بابت عذرخواهی کرد.

تهیه کننده «سبالو» درباره این مستند خاطرنشان کرد: از اینکه این مستند را محسن نساوند ساخته است، بسیار خوشحالم چراکه ایشان خود بومی بوشهر و به اقلیم خودش به ویژه موسیقی منطقه آگاه و آشنا است.

معتمدآریا در پایان خاطرنشان کرد: این مستند درباره موسیقی ارزشمند، تاریخی و بسیار غنی جنوب است. بسیار خرسندم که این فیلم ساخته شد و از این بابت که شما با رعایت همه پروتکل های بهداشتی اینجا حضور دارید و به تماشای فیلم می‌نشینید، بسیار خوشحال هستم.

فاطمه معتمدآریا، علیرضا غفاری، مهران عباسی مدیرعامل موزه سینما، پیمان ناجی، مهدی گلستانه، زهرا مشتاق، محمود گبرلو، هادی آفریده، امیر عابدی و برخی از اهالی رسانه در این آیین حضور داشتند.

«سبالو» روایتی از زندگی محمود بردک‌نیا نوازنده سازهای کوبه‌ای و آخرین بازمانده از نسل طلایی، نادر و منحصر به فرد سیاهان مهاجر بوشهر است که در لایه‌های زیرین خود نگاهی به تاثیر غیرقابل انکار رنگین‌پوستان آفریقایی‌تبار در موسیقی آیینی و سنتی جنوب ایران و بوشهر دارد.

مستندهای «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند و «اینجا کن است، اینجا کن نیست» به کارگردانی علیرضا غفاری از دهم اسفند در هنروتجربه در یک بسته روی پرده رفته‌اند.

عوامل مستند «سبالو» عبارتند از تهیه‌کننده: فاطمه معتمدآریا، کارگردان: محسن نساوند، دستیار کارگردان و تدوین: عابدین رمضانی، فیلمبردار: آیین ایرانی، بهتاش کمه زری، سعید بوشهری، مهرداد افراسیابی و علی کارگر، موسیقی: حبیب مفتاح و محسن شریفیان، مشاور پروژه: سیف‌الله صمدیان و انیس قناعت، صدابردار: محمد بوشهری و آریو انصاری، صداگذار: امین محمدی، اصلاح رنگ: محمد زرین پور، تصاویر هوایی: کوروش زارعی، مجتبی هدایت‌جو و کاوه زارعی، طراح پوستر: محترم نساوند، مسعود نساوند، برنامه‌ریز: امیر یوسف اکبرزاده، مدیر تولید: بهمن رسولی، مترجم: مرجان مدرس، عکاس: بابک منصوریان، سیدحسین حسینی، سیدمحمد فاطمی و با سپاس از: سعید عرب زاده، آرشیو تصاویر و عکس: محمدرضا بلادی، عماد دباش زاده، نجف کازرونی (مستند اربعین) ناصر تقوایی، مشاور رسانه‌ای: نغمه دانش آشتیانی، سرمایه‌گذار: محسن نساوند و تولید شده در سال ۱۳۹۸.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار