رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

بازیگر نقش «کتی» در «ساختمان پزشکان» می‌گوید این سریال طنز متفاوت و پاکی داشت و نمی‌خواست مخاطب را به هر قیمتی بخنداند. مونا فرجاد بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر اولین حضورش در سریال ‌های طنز تلویزیونی را با «ساختمان پزشکان» به کارگردانی سروش صحت در قالب شخصیت «کتی» تجربه کرد. وی علاوه بر بازی در «ساختمان پزشکان» […]

بازیگر نقش «کتی» در «ساختمان پزشکان» می‌گوید این سریال طنز متفاوت و پاکی داشت و نمی‌خواست مخاطب را به هر قیمتی بخنداند.

مونا فرجاد بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر اولین حضورش در سریال ‌های طنز تلویزیونی را با «ساختمان پزشکان» به کارگردانی سروش صحت در قالب شخصیت «کتی» تجربه کرد. وی علاوه بر بازی در «ساختمان پزشکان» در سریال های دیگری از جمله «لحظه‌ های آشنا»، «روزهای پر ماجرا»، «حجر بن عدی»، «خوش رکاب»، «پایتخت ۲»، «تا صبح» و «آرام می گیریم» به ایفای نقش پرداخته است.

به بهانه پخش مجدد سریال «ساختمان پزشکان» از شبکه آی فیلم انگلیسی در این شب ‌ها گفتگویی با مونا فرجاد بازیگر نقش «کتی» داشته‌ایم.

بهنام تشکر، هومن برق ‌نورد، شقایق دهقان، فرناز رهنما، بیژن بنفشه خواه، هوشنگ حریرچیان، نعیمه نظام دوست و امید روحانی دیگر بازیگران سریال «ساختمان پزشکان» هستند.

*نزدیک به یک دهه از ساخت و پخش اولیه ساختمان پزشکان می‌ گذرد. پس از گذشت این همه سال، چه احساسی نسبت به این سریال دارید؟

-خاطره‌های خوبی از این سریال دارم چراکه در آن مقطع زمانی یک همکاری بسیار خوب با گروهی همراه و همدل برایم رقم خورد و یاد آن روزها در هر زمان احساس خوبی را در من جاری می‌کند.

*سریال «ساختمان پزشکان» اولین تجربه شما در عرصه طنز بود. از این تجربه راضی بودید؟

-بله، من جزو آخرین بازیگرانی بودم که به پروژه پیوستم. زمانی که سروش صحت درباره شخصیت «کتی» با من صحبت کرد، متوجه شدم که این نقش با وجودی که حضور زیادی در سریال ندارد اما جای کار و مانور دارد.

*شخصیت «کتی» چه جذابیت‌هایی برای خود شما داشت که باعث شد حضور در این نقش را بپذیرید؟

-من اصولا به کمی یا زیادی حضور و طول و عرض یک کاراکتر فکر نمی‌کنم بلکه آن چیزی که برایم اهمیت دارد، خود نقش و تاثیر کاراکتر است. «کتی» شخصیت جذابی برای من داشت. او یک پزشک روانشناس بود که با وجود جدایی از «نیما افشار» با بازی بهنام تشکر همچنان سایه اش بر زندگی او سنگینی می‌کرد. از سویی دیگر «کتی» دارای یک سری خصوصیات منفی هم بود که از آن جمله می‌توان به غرور زیاد و خودبزرگ‌‌بینی اشاره کرد. چالش‌‌های «کتی» با «نازنین» با بازی فرناز رهنما به عنوان همسر فعلی نیما هم بسیار جذاب بود چراکه «کتی» می‌دانست که چگونه با نازنین برخورد کند تا باعث آزارش شود.

*حدس اینکه موضوع سریال «ساختمان پزشکان» حساسیت برانگیز باشد و باعث بروز واکنش‌‌های زیادی شود، کار سختی نبوده است. شما به عنوان بازیگر این سریال نگران نبودید که اولین حضورتان در عرصه طنز با حواشی همراه و باعث شود بازی شما به چشم نیاید؟

-در هر حال قرار بود این سریال با طیف خاصی از جامعه شوخی کند و می‌شد حدس زد که واکنش‌‌هایی را هم به دنبال داشته باشد اما همین موضوع خودش می‌‌توانست به نوعی جذاب هم باشد. قبل از «ساختمان پزشکان» کمتر به قشر روانشناس پرداخته شده بود و این مساله علاوه بر جذابیت می‌توانست چالش برانگیز باشد. از سوی دیگر از اقشار تحصیل‌کرده انتظار می‌‌رود که سعه صدر داشته باشند و شوخی را به حساب انتقاد و تمسخر نگذارند. بنده به‌شخصه چندان نگران واکنش‌های اعتراضی نبودم چراکه آن زمان می‌دانستم «ساختمان پزشکان» سریال جذاب و پُرمخاطبی خواهد شد و طبیعتا بازی من هم دیده می‌شود.

*دوست نداشتید حضور «کتی» در سریال پُررنگ‌تر باشد؟

– به کوتاهی و بلندی نقش فکر نمی‌کنم چراکه ممکن است تاثیرگذاری یک نقش کوتاه چندین برابر نقشی بلند باشد. به نظرم، کتی جای درستی در قصه داشت و همین اندازه از حضورش هم موثر بود.

*از آنجاکه شما نقش یک روانشناس را در این سریال ایفا کرده‌اید برایمان بگویید که تا چه اندازه به مباحث روانشناسی علاقه‌مند هستید؟

-من همیشه به مسایل روانشناسی علاقه داشتم و معمولا این مسایل را دنبال و مطالعه می‌کنم. یکی از جذابیت‌های «ساختمان پزشکان» برای خود من هم پرداختن به مسایل روانشناسی بود.

*با چه واکنش‌هایی از سوی مخاطبان سریال به ویژه در پخش اولیه مواجه شدید؟

-همیشه گفته‌ام که سریال «ساختمان پزشکان» یک اتفاق خوب در تلویزیون بود که توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند و خود من هم بازخوردهای بسیار خوبی از مردم برای حضور در این سریال گرفته‌ام.

*فکر می‌کنید مخاطبان به چه علت از سریال «ساختمان پزشکان» استقبال کرده‌اند؟

-«ساختمان پزشکان» طنز متفاوت و پاکی داشت و نمی‌خواست لودگی کند و مخاطب را به هر قیمتی بخنداند. همه موارد در این سریال سر جای خود و حضور سروش  صحت و پیمان قاسم‌خانی نیز در موفقیت سریال بسیار موثر بود. همچنین علاوه بر شخصیت‌ پردازی بسیار خوب روی کاراکترها تعامل سروش صحت به عنوان کارگردانی باسواد با بازیگران به موفقیت این سریال در جذب مخاطب کمک کرد.

*خاطره ناگفته جالبی از بازی در «ساختمان پزشکان« دارید؟

-یک بار سر میز ناهار غذا به گلویم پرید اما هیچ کس متوجه نشد. رنگم کبود شده بود و داشتم خفه می‌شدم که سروش صحت و ایمان صفایی با دیدن حالم به کمکم آمدند و نجاتم دادند.

*تا به امروز فیلم و سریالی از خودتان با دوبله انگلیسی یا عربی از آی فیلم دیده اید؟

-با دوبله عربی دیده‌ام. البته تسلطی به زبان عربی ندارم اما برای خودم جالب و جذاب بود.

* عملکرد شبکه آی ‌فیلم را چگونه می‌بینید؟

-آی فیلم با سریال‌هایی که نمایش می‌دهد، به مرور گذشته‌ها و زنده کردن خاطره‌های خوب آن زمان می‌پردازد که به نظر من اتفاق جذابی است.

*این روزها مشغول چه کاری هستید؟

-فعلا در پروژه‌ای حضور ندارم و چند ماه پیش در فیلم «پسران دریا» به کارگردانی افشین هاشمی بازی کردم.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار