رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو، برنامه «کیمیای کلمات» جمعه ۱۸ شهریور با موضوع معرفی و بررسی کتاب فرایند تکوین حماسه ایران از رادیو فرهنگ پخش می شود. دکتر بهرام پروین گنابادی (پژوهشگر، نویسنده و منتقد ادبی) کارشناس مجری برنامه در این قسمت از کیمیای کلمات، به نقد و بررسی و‌معرفی […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو، برنامه «کیمیای کلمات» جمعه ۱۸ شهریور با موضوع معرفی و بررسی کتاب فرایند تکوین حماسه ایران از رادیو فرهنگ پخش می شود.

دکتر بهرام پروین گنابادی (پژوهشگر، نویسنده و منتقد ادبی) کارشناس مجری برنامه در این قسمت از کیمیای کلمات، به نقد و بررسی و‌معرفی « فرایند تکوین حماسه ایران:پیش از روزگار فردوسی» می‌پردازد.
کتاب فرایند تکوین حماسه ایران:پیش از روزگار فردوسی نوشته جلیل دوستخواه است که از سوی دفتر پژوهشهای فرهنگی در ۱۲۰ صفحه چاپ شده است.
در این مجموعه‌ی مصور ابتدا “حماسه‌” و تفاوت آن را در ادب فارسی با ادب عرب و برداشتی که اروپائیان از این نوع ادبی دارند، بازگو شده، سپس فرآیند شکل‌گیری شاهنامه در ادب گاهانی و اوستایی، مادی، فارسی باستان، فارسی میانه، متون سعدی، روایت‌های گفتاری و ادب فارسی دری، بررسی می‌شود. در پایان نیز شاهنامه‌های منظوم و منثور ایرانی معرفی شده که از جمله می‌توان به شاهنامه‌ی “ابوالموید بلخی”، “ابوعلی بلخی” و شاهنامه‌ی “ابومنصوری”، اشاره کرد.
برنامه کیمیای کلمات کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که جمعه‌ها ساعت ۱۳:۳۰ به بررسی متون کهن ادب فارسی و پژوهش‌ها و کتاب‌هایی که در زمینه این آثار نگاشته شده، اختصاص دارد.
این برنامه به تهیه کنندگی «فریده گودرزی» برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار