رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April

مجموعه «بچه زرنگ» در نخستین قسمت خود که امروز شنبه ۱۰ دی از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود به سراغ ماجرای زندگی شهید مدافع حرم «مصطفی عارفی» می‌رود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ شیوه تولید این مجموعه، مستند درام (داکیودرام) است و در این قسمت خانه شهید عارفی […]

مجموعه «بچه زرنگ» در نخستین قسمت خود که امروز شنبه ۱۰ دی از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود به سراغ ماجرای زندگی شهید مدافع حرم «مصطفی عارفی» می‌رود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ شیوه تولید این مجموعه، مستند درام (داکیودرام) است و در این قسمت خانه شهید عارفی یکی از لوکیشن‌های اصلی است و پدر و مادر شهید عارفی نیز در این قسمت حضور دارند.

مجموعه مستند داستانی «بچه زرنگ» با محوریت داستان ۸ تن از مدافعان حرم شهر مشهد که با روشی متفاوت به مناطق عملیاتی سوریه و عراق اعزام و در نهایت به شهادت رسیدند تولید شده و در هر قسمت سراغ زندگی یکی از این شهدا می‌رود.

شهید مصطفی عارفی دی ماه ۵۹ متولد شده است. اوتنها پسر خانواده شش نفره عارفی است که پنجم اردیبهشت ماه ۹۵درسالروز شهادت حضرت زینب (س) درمنطقه« تدمر» به شهادت می رسد. ویژگی اخلاقی شهید این بود که در رفتار و کردار به رغم دیدگاه مذهبی خود به دیدگاه دیگران کاری نداشت و معتقد بود برای فرار از انتقادات نباید همرنگ هر جماعتی شد و قطعا راه درست را باید انتخاب کرد.
شهید عارفی در سال ۹۰ جهت کمک به بازسازی حرمین معصومین(ع) به سامرا عزیمت کرد. وی جهت کمک به نیروهای حشدالشعبی ۴ بار به عراق سفر کرد و در این مدت از دست نمایندگان حضرت آیت الله سیستانی مفتخر به نشان افتخار شد.

این قسمت از مستند به کارگردانی محمدمهدی خالقی و بازی سامان خطایی در نقش شهید عارفی شنبه ساعت ۲۱:۱۵ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن ساعت ۴۵ دقیقه بامداد، ۱۰:۰۰ و ۱۶:۱۵ روز بعد خواهد بود.

عوامل این مجموعه عبارتند از: کارگردانان: محمد مهدی خالقی، داوود مرادیان،جواد علیزاده،حسین امانی، مجری طرح و تهیه کننده: ابوالفضل حاجتمند، نویسنده: عباس هادیان، مشاور کارگردان: هادی حاجتمند، مدیر تولید:محمد حسین غفرانی، مدیر برنامه ریزی و سرپرست گروه کارگردانی: فرشاد کلباسی، طراح صحنه و لباس : علی سنگینی، طراح چهره پردازی: شهرام توانایی، طراحی و ترکیب صدا: محمد حسین ابراهیمی، موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست، مدیر صدابرداری: محسن طیبی، مدیرفیلمبرداری: ابراهیم رجبیان، تدوین: علی گورانی.

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار