رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

شبکه پنج سیما به مناسبت سالگرد فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی ویژه‌برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مستند «خرمشهر ۸۰ میلیون نفر» به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر از دوشنبه تا چهارشنبه (۱ تا ۳ خرداد) حوالی ساعت ۱۵:۴۵ از شبکه پنج سیما […]

شبکه پنج سیما به مناسبت سالگرد فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی ویژه‌برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مستند «خرمشهر ۸۰ میلیون نفر» به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر از دوشنبه تا چهارشنبه (۱ تا ۳ خرداد) حوالی ساعت ۱۵:۴۵ از شبکه پنج سیما به روی آنتن می‌رود.این مستند به تهیه‌کنندگی مینو خانی به فرامتن دفاع مقدس یعنی آثار ادبی و هنری تولید شده با موضوع خرمشهر پرداخته و با برخی از هنرمندان و نویسندگان این آثار  گفت‌وگو کرده است.
نام مستند «خرمشهر ۸۰ میلیون نفر» نیز با الهام از پلاکارد «خرمشهر ۳۶ میلیون نفر» که شهید بهروز مرادی، همزرم شهید محمد جهان‌آرا بعد از آزادسازی خرمشهر در ورودی شهر آویخت، انتخاب شده است.

مجموعه «برگی از تاریخ» که به بازخوانی اتفاقات مهمِ سیاسی و تاریخی معاصر می‌پردازد از دیگر تدارکات این شبکه به مناسبت روز مقاومت، ایثار و پیروزی است.
در این قسمت از «برگی از تاریخ» با استفاده از تصاویر و فیلم‌های آرشیوی نگاهی روایی به فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس می‌شود. این برنامه حوالی ساعت ۱۵ دقیقه بامداد چهارشنبه ۳ خرداد روانه آنتن می‌شود.

فیلم سینمایی «دکل» ساخته عبدالحسین برزیده با محوریت آزادسازی خرمشهر و با بازی رضا ایرانمنش ، نیلوفر محمودی، مهدی قلی‌پور، محمدعلی آهنگر، علیرضا اسحاقی و … جمعه ۵ خرداد حوالی ساعت ۱۳:۳۰ در جدول پخش برنامه‌های این شبکه قرار دارد.

در خلاصه این فیلم سینمایی آمده: آبادان در محاصره دشمن و زیر آتش مداوم قرار گرفته‌است. گروهی از نوجوانان بسیجی زیر فرمان حمید، تصمیم به نابود کردن دکلی می‌گیرند که شهر را مورد حمله‌های پیاپی قرار می‌دهد و ….
همچنین بخش‌ها و گفت‌وگوهای ویژه و مرتبط با این رویداد مهم در برنامه‌های «سلام تهران»، «به خانه برگردیم»، «تهران ۲۰» و … پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار