رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 20 خبر


  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 8 May
  • جمعه 31 شهریور 1402 - 14:33
  • کد خبر : 131937
  • تئاتر
  • چاپ خبر : مهسا ایرانیان: تئاتر مستقل با عشق گره خورده است

بازیگر نمایش «خانه روشنی» با اشاره به دشواری‌های پیش روی فعالان مستقل در حوزه هنرهای نمایشی گفت: حضور در تئاتر مستقل با عشق گره خورده است و بازیگران در چنین آثاری با قلب‌شان بازی می‌کنند. مهسا ایرانیان بازیگر نمایش «خانه روشنی» درباره این نمایش گفت: «خانه روشنی» از تعدادی اعضای خانواده شامل خواهر، برادر، دایی، مادر و […]

بازیگر نمایش «خانه روشنی» با اشاره به دشواری‌های پیش روی فعالان مستقل در حوزه هنرهای نمایشی گفت: حضور در تئاتر مستقل با عشق گره خورده است و بازیگران در چنین آثاری با قلب‌شان بازی می‌کنند.

مهسا ایرانیان بازیگر نمایش «خانه روشنی» درباره این نمایش گفت: «خانه روشنی» از تعدادی اعضای خانواده شامل خواهر، برادر، دایی، مادر و نوه تشکیل شده است که بر سر ارث و میراث دچار چالش‌هایی هستند. من نقش دختر کوچک خانواده را که مجرد و ۴۰ ساله‌ است، بازی می‌کنم؛ دختری که دلسوز و مهربان است.

ایرانیان درباره چالش‌های ایفای نقش در «خانه روشنی» اظهار کرد: همین که ۱۱ نفر به عنوان اعضای خانواده روی صحنه هستیم و روابط میان‌مان باید درست باشد، این کار را برای من خاص می‌کرد. من سابقه بازی در صحنه‌های پر بازیگر را داشتم اما اینکه همه با هم نسبتی داشته باشیم برایم خاص بود و این حس حمایتی که کاراکترم روی صحنه داشت، نگاه ویژه‌ای داشت.

وی درباره روند داستان «خانه روشنی» بیان کرد: در این نمایش هر ۱۰ یا ۱۵ دقیقه با روشن شدن مسئله‌ای مواجه می‌شویم که گره‌هایی را مطرح و تماشاگر غافل‌گیر می‌شود. این حس که در خانه‌ای ۱۰ اتفاق وجود دارد که هیچکس از آن باخبر نیست، برایم عجیب و غریب بود. در مدت زمان این نمایش مدام دیالوگ رد و بدل می‌‌شود و قصه‌های کاراکتر‌ها باز می‌شود. این که هر شخصیت نمایش بتواند مخاطب را با داستان خود غافل‌گیر کند، یکی از ویژگی‌های این اثر است.

این بازیگر در بخش دیگر صحبت‌هایش درباره دشواری‌های اجرای نمایش مستقل عنوان کرد: در نمایش‌هایی که به شکل مستقل و خصوصی روی صحنه می‌روند، هزینه‌هایی مانند اجاره سالن وجود دارد که درآمد حاصل از نمایش را کم می‌کند، به خصوص برای نمایشی مثل کار ما که ۱۱ بازیگر روی صحنه دارد و عوامل پشت صحنه و… را هم باید در نظر گرفت. این مسائل برای کسی که کار تهیه‌ انجام می‌دهد، ممکن است از نظر مالی، صرفه اقتصادی نداشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: اساس تفکر ما برای گروه این بود که بازیگران مستعد یا قدیمی‌های تئاتری روی صحنه باشند و به حضور مخاطب برای سوپراستارها و چهره‌های مشهور تکیه نکردیم. می‌خواستیم مخاطب برای کیفیت کار به تماشای این اثر بنشیند. این روزها تئاتر مستقل از نظر مالی، شکل قراردادها و توافق‌ها شاید اقتصادی نباشد و گاهی ضرر مالی هم داشته باشد. البته باید گفت که نمایش «خانه روشنی» فروش خوبی به معنای تئاتری داشته‌ است، نه از آن رقم‌های کلان. معتقدم کسانی که روی صحنه تئاتر می‌آیند با قلب و عشقان آمده‌اند.

«خانه روشنی» به کارگردانی بابک قادری، درامی اجتماعی است که یک معضل خانوادگی را بازنگری می‌کند و تا سوم مهرماه در عمارت ارغوان میزبان مخاطبان است.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار