رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 23 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

فیلم کوتاه «مدیر مدرسه» یکی از آثاری است که در چهلمین جشنواره بین المللی فیلم‌ کوتاه تهران، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و توانست علاوه بر نامزدی برای رشته های فیلمبرداری و تدوین؛ جایزه بهترین فیلمبرداری را در اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران کسب نماید. «مدیر مدرسه» درامی سیاسی است در بستر رویدادها و […]

فیلم کوتاه «مدیر مدرسه» یکی از آثاری است که در چهلمین جشنواره بین المللی فیلم‌ کوتاه تهران، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و توانست علاوه بر نامزدی برای رشته های فیلمبرداری و تدوین؛ جایزه بهترین فیلمبرداری را در اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران کسب نماید.

«مدیر مدرسه» درامی سیاسی است در بستر رویدادها و تحولات سیاسی-اجتماعی پاییز ۱۴۰۱ به کارگردانی میکائیل دیانی و محصول باشگاه رویاد سازمان هنری رسانه‌ای اوج. داستان فیلم در مورد اعلام فراخوان برای تظاهرات خیابانی توسط سه نفر از دانش آموزان دبیرستانی دخترانه و مسئولیت مدیر مدرسه برای حل این بحران؛ شکل گرفته است.

«مدیر مدرسه» با فیلمنامه ای قوی سراغ موضوعی حساس رفته است و با نگاه دقیق  خود می تواند به عنوان یک نمونه برای ساخت آثار سیاسی مدنظر قرار گیرد. چرا که با رویکرد خود توانسته است تا نظر اکثر مخاطبان خود با رویکردهای متفاوت سیاسی را حول محوری بی طرفانه جلب کند تا به دور از دعواهای مرسوم سیاسی به یک نظر واحد برسند.

«مدیر مدرسه» با وام گرفتن از سینمای ابراهیم حاتمی کیا، توانسته است به خوبی مفاهیم «مسئولیت پذیری» و «عدالت آموزشی» که مد نظر فیلمساز بوده است را به دور از شعارزدگی بیان کند. به شکلی که می تواند ذهن مخاطب خود را حتی بعد از تماشای فیلم و بیرون آمدن از سالن نمایش درگیر خود کند.

‎عوامل فیلم کوتاه «مدیر مدرسه» عبارت اند از:

بازیگران: فاطمه نیشابوری، اریا مشهور، شوکا دولت‌شاهی، محمد موحدنیا، تیما تقی‌زاده، روژینا ابراهیمی، محمد قاسمی، یاسمن محمدیان و نوتاش صالحی، کارگردان: میکائیل دیانی، تهیه کننده: سید محمدهادی آقاجانی، نویسنده: محمد منصوبی، مدیر فیلم‌برداری: پویان آقابابایی، مشاور فیلم‌نامه: هادی مقدم‌دوست، مشاور کارگردان: محمد رحمتی و محمد علیزاده فرد، تدوین: فواد تقی‌زاده، مجری طرح: محمود پوینده، مدیر صدابرداری: احمد صابری، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، طراح صحنه و لباس: سپیده بلون، طراح گریم: زهرا امراللهی، آهنگساز: غزل راکی، مدیر تولید: سید محمدرضا همایی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: محمدرضا نوری، دستیاران کارگردان: سید محمد موسویان و بهداد مشایخی، منشی صحنه: رویا بابابیگی، گروه فیلم‌برداری: محمدرضا بیات، اصلان آقابابایی، مسعود نوری و محمدرضا علی‌آبادی، اپراتور دوربین: مهدی منادی، دستیار صدا: سهراب عظیم‌پور، پشتیبانی فنی: حمید لدنی، سینه موبیل: مسعود سروری، گروه صحنه و لباس: سید رسول میرمحمد و سجاد ایمانی، مجری گریم: زهرا منصوری، جانشین تولید: حسین واقفی، تدارکات: محمدحسین کریمی، عکاس و فیلم بردار پشت صحنه: علی رضا صلواتی، طراح گرافیک: علی‌اکبر گودرزی، ساخت تیزر: حمید ابراهیمی و مشاور رسانه‌ای: محمد کفیلی

سینماخانه / ا.ش شهابی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار