رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 23 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: بازیگران آثار سینمایی امروز براساس تعداد مخاطبان مجازی انتخاب می‌شوند و متاسفانه پرحاشیه‌ها بیشتر اقبال دارند. فرهاد مهادیان با اشاره به اینکه فعالیتش را با تست در سریال بافته های رنج از مجید بهشتی در سال ۷۵ آغاز کرده است، گفت: در تست‌ها نمره خوبی گرفتم و نقش اول جوان این سریال را بازی […]

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: بازیگران آثار سینمایی امروز براساس تعداد مخاطبان مجازی انتخاب می‌شوند و متاسفانه پرحاشیه‌ها بیشتر اقبال دارند.

فرهاد مهادیان با اشاره به اینکه فعالیتش را با تست در سریال بافته های رنج از مجید بهشتی در سال ۷۵ آغاز کرده است، گفت: در تست‌ها نمره خوبی گرفتم و نقش اول جوان این سریال را بازی کردم؛ در آن زمان دانشجو بودم و دعوت به کار شدم. در ادامه وقفه ای در کار رخ داد و نقش به دوست دیگری رسید که سفارش شده بود و خوشبختانه از این سریال کنار رفتم و آن سریال سال‌ها متوقف بود اما در نهایت برای بازی در سریال ابراهیم حاتمی کیا دعوت شدم و اولین کار من آژانس شیشه‌ای بود.

وی ادامه داد: مردی از جنس بلور در سال ۷۷، راز شب بارانی، اکس پارتی، دختر میلیونر، منفی ۱۸، دل های شیشه ای، رفلکس و روبیت از جمله آثاری بود که در آن به ایفای نقش پرداختم و فیلم ناکوک نیز هنوز به نمایش درنیامده است. همچنین بازی در سریال های همسفر، دختران، راز شیوا، کلانتر یک، کلانتر سه، عشق گمشده، یکی مثل من، نگهبان زمین و فیلم های تلویزیونی حریم، مسیل عشق، قتل هرگز از دیگر آثاری است که در آن به ایفای نقش پرداختم و فیلم تلویزیونی آخرین فرصت نیز هنوز پخش نشده است.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به بازپخش سریال کلانتر به کارگردانی محسن شاه محمدی از شبکه آی فیلم عنوان کرد: این سریال سال ۸۸ تولید شد در کلانتر یک با این کارگردان همکاری کرده بودم و در یکی از اپیزودها حضور داشتم؛ به دلیل حضور در یک اثر سینمایی به کلانتر ۲ نرسیدم و در کلانتر ۳ نقش پلیس را ایفا کردم.

مهادیان توضیح داد: خوشحالم این سریال چه در زمان پخش و چه بازتکرار مورد توجه قرار دارد و بعد از ۱۵ سال همچنان مورد توجه است و هنوز مردم انرژی های خوبی درباره این سریال می‌فرستند و بسیاری از مخاطبان خواستار ساخت سری بعدی سریال کلانتر هستند.

وی ادامه داد: تا جایی که می‌دانم کارگردان کلانتر تمایل به ساخت سری های بعدی این سریال را دارد و مردم مشتاق و پیگیر این اثر هستند.

این بازیگر سینما و تلویزیون تاکید کرد: برای ایفای نقش پلیس در آن زمان ملاحظات متعددی بود؛ من نقش های خاکستری متعددی بازی کرده بودم و در نهایت رفته رفته نظر مساعد شد و پس از پخش رضایت کامل داشتند. مردم هم این نقش پلیس را پسندیده بودند.

مهادیان درباره فیلم رفلکس که همچنان به اکران نرسیده گفت: این اثر سینمایی به کارگردانی رها سلیمانی، فیلم کار اولی بود و متقاعد شدم به این کارگردان اعتماد کنم و نسبت به کار اول، رفلکس اثر خوبی شده است. در این اثر نقش یک قاضی قبل از انقلاب را بازی می‌کنم و زندگی او را در قبل و بعد از انقلاب می‌بینیم.

وی ادامه داد: بازی در نقش قاضی برای من چالش بزرگی بود و او در حالت نامتعادل حکمی را می‌دهد که زندگی اش دچار مشکل و با اتفاقات متعددی روبرو می‌شود و بازی در این نقش برای من از نظر سنی و محتوایی چالشی بود.

در فیلم روبیت نقش یک ربات را بازی کردم

این بازیگر با اشاره به سخت ترین نقش های خود تاکید کرد: علاوه بر فیلم رفلکس در فیلم روبیت نیز نقش یک ربات را بازی کردم و این نقش نیز برای من چالش بود. این نقش به گونه ای طراحی شده بود که غیر از سازنده‌ها کسی نمی دانست او ربات است و ایفای این نقش بسیار مشکل بود و به عنوان نمونه نباید برای این نقش پلک می‌زدم.

مهادیان با اشاره به دوران کرونا عنوان کرد: در این دوران کاری را به دلیل سلامتی خانواده و اطرافیانم قبول نکردم و بسیاری از همکارانمان را از دست دادیم. اخیرا نیز فیلم‌ها و سریال های طنز پیشنهاد شده که کار نکردم. دوستان هنرمندتری دارم که از من برای ایفای نقش طنز بهتر هستند و من علاقه مند به بازی در نقش های پرتحرک و جدی ام و معتقدم براساس فیزیکم بیشتر مناسب این آثار هستم.

وی با اشاره به ایفای نقش یک محیط بان در سریال نگهبان زمین توضیح داد: بازیگر باید ابزار خوبی برای ایفای نقش داشته باشد و ورزش کردن امری ضروری برای بازیگری است. نگاه من به بازیگری جدی بود اما در خیلی از پروژه‌ها خیلی شاخص‌ها محاسبه نمی‌شود.

عده ای با پیشنهادات مالی وارد دفاتر سینمایی می‌شدند

مهادیان درباره نقش فروشی در سینما اظهار کرد: زمانی وارد سینما شدم که با این ماجرا روبرو شدم و در بدو ورود به دفاتر سینمایی، عده ای با پیشنهادات مالی وارد دفاتر سینمایی می‌شدند؛ پیش از انقلاب هم بوده و در کشورهای دیگر نیز این روند گاه دیده می‌شود اما این افراد در دیگر نقاط دنیا روی خود کار می‌کنند و صرفا به دلیل اتکا به سرمایه وارد سینما نمی شوند اما در کشور ما اغلب این افراد شکست می‌خورند.

وی گفت: بعد از آژانس شیشه ای پس از جشنواره صبر کردم و مرا خواستند که در سینما کار کردم و هنوز هم صبر می‌کنم و تلاش می‌کنم بیهوده کاری نکنم. در دوره ای تهیه کنندگان سینما دوست نداشتند بازیگر سریال کار کند اما در ادامه شرایط تغییر کرد اما امروز از شبکه های مجازی بازیگر انتخاب می‌کنند و با توجه به پربازدید بودن صفحات، یک فرد برای بازی در یک فیلم انتخاب می‌شود و افراد چهره شبکه های مجازی بیشتر انتخاب می‌شوند که این در راستای فرهنگ ما نیست و دلیل افت سلیقه مخاطب همین اتفاق است.

این بازیگر تصریح کرد: کسانی برای کار کردن انتخاب می‌شوند که حاشیه داشته باشند در صورتی که در زمان ما با کوچکترین حاشیه بازیگران ممنوع الکار می‌شدند اما حاشیه ای ضد فرهنگ و اخلاق، افراد را به سینما می‌کشاند.

مهادیان با اشاره سینمای اکشن عنوان کرد: در ایران با توجه به بودجه اندک فیلم ها، برای ساخت فیلمنامه‌ها تصمیم گرفته می‌شود؛ در بالیوود از سیاهی لشگرها مشخص است چه اهمیتی به ساخت پروژه‌ها می‌دهند و در هالیوود نیز امکانات لازم برای ساخت کارهای خوب هست اما به رغم محدودیت ها، فعالان سینمایی ما از خلاقیت استفاده می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: شرایط ساخت کارهای خوب اکشن در کشور فراهم شود.

عشق به کار عوامل آثار اکشن را نگه می‌دارد

بازیگر سریال کلانتر ۳ یادآور شد: عشق به کار عوامل آثار اکشن را نگه می‌دارد و در این راه آسیب دیدگی بسیار است و باید از کسانی که در این بخش فعالیت می‌کنند تقدیر کرد.

مهادیان درباره ورود به عرصه موسیقی نیز گفت: برای خواندن تیتراژ یک سریال تست صدا دادم و بعد از تایید در سال ۱۳۸۵ مقدمات آلبوم مصلوب عشق فراهم شد که استقبال خوبی از این اثر داشتیم و من پس از هنرمندانی همچون رضا رویگری و مهران مدیری سومین نفری بودم که آلبومم به صورت قانونی وارد بازار می‌شد.

او افزود: همچنین سه کلیپ مجوز دار براساس این آلبوم ساخته و از شبکه های ماهواره ای داخلی پخش شد اما در آن زمان، به دلیل اعتراض و درخواست همکاران من برای پخش ویدیوکلیپ هایشان در این شبکه‌ها و به دلیل حساسیت‌ها و بدون اطلاع من، ممنوع الکار شده بودم و خبر نداشتم و فقط با منتفی شدن کارها روبرو می‌شدم و در نهایت پس از مراجعه به مسوولان وقت متوجه این ممنوع الکاری شدم تا درس عبرت دیگران شوم. در این مدت بیکار نبودم و آلبوم دوم خود را با عنوان دوستم داری چندتا، آماده کردم و در نهایت پس از طی مراحل مجوز، این آلبوم وارد بازار موسیقی شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار