رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 10 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • شنبه 9 بهمن 1395 - 14:04
  • کد خبر : 3635
  • تئاتر
  • چاپ خبر : اجرای نمایش “همسرایی یتیمان” کاری از کشور لهستان در جشنواره تئاتر فجر

به گزارش سینماخانه، نمایش بی کلام “همسرایی یتیمان” به کارگردانی جرزی زون و محصول گروه تئاتر گکتو” از کشور لهستان و بر اساس رمان “گل های گندم” از “گوی کروسی” دیشب آخرین اجرای خود را در تالار حافظ و در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه رفت. همسرایی یتیمان نمایش بی کلام […]

به گزارش سینماخانه، نمایش بی کلام “همسرایی یتیمان” به کارگردانی جرزی زون و محصول گروه تئاتر گکتو” از کشور لهستان و بر اساس رمان “گل های گندم” از “گوی کروسی” دیشب آخرین اجرای خود را در تالار حافظ و در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه رفت.

همسرایی یتیمان نمایش بی کلام و داستان آن درباره تنهایی انسان ها است. این منمایش در مدت ۵۰ دقیقه که با مدت زمانی برابر با سمفونی سوم از هنریک میکولایی گورتسکی که از آغاز تا پایان همراه بازیگران است و ضرب داستان را موزون می کند؛ اجرا می شود.

در خلاصه این نمایش آمده است: ما صدایی را می شنویم که واژگان قدیمی را زمزمه می کند: فقدان، نبود و درد ناشی از غیبت کسی، واژگانی درباره از دست دادن شخصی برای همیشه زمزمه می‌شود و درباره ناپدید شدنی است که کاری از دست ما ساخته نیست و باید بپذیریم و با این مساله کنار بیاییم همان گونه که با تنهایی خود کنار آمده­ایم … یک صدا واژه های تکراری را درباره درد فراق و تنهایی زمزمه می کند. هرکسی با هر برداشتی از این نمایش در نهایت به یک سیاهچال می رسد. چاره ای نیست و هیچ چیزه خوشحال کننده ای وجود ندارد. کارگردان با این داستان کوتاه و شفاف می گوید که هیچ کاری نمیتوان کرد. ( پاول گلو واتسکی،شبکه دوم رادیو لهستان)

در این نمایش کارولینا بوندارونک، کاتارزینا گوکات، پائولینا لاسیک، مارتینا مالچارک، گرازینا سربرینی رزا، جاستینا وودسیک، مارتا زون، اسلاوک بندیکوسکی، بارتک سیانیاوا، پاول مونسیل، میکال اورزیلوزکی به ایفای نقش پرداختند.

سینماخانه/محسن رودباری

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار