رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 22 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

محمدرضا هنرمند کارگردان فیلم هایی چون «مومیایی ۳» و «عزیزم من کوک نیستم» که به عنوان داور در جشنواره فجر هم حضور داشت درمورد تخطی از اساسنامه جشنواره فجر که اهدای جایزه هم‌سان به دو نفر را ممنوع کرده و همچنین نامزد شدن فیلمی بدون موسیقی متن در بخش بهترین موسیقی توضیح داد.   محمدرضا […]

محمدرضا هنرمند کارگردان فیلم هایی چون «مومیایی ۳» و «عزیزم من کوک نیستم» که به عنوان داور در جشنواره فجر هم حضور داشت درمورد تخطی از اساسنامه جشنواره فجر که اهدای جایزه هم‌سان به دو نفر را ممنوع کرده و همچنین نامزد شدن فیلمی بدون موسیقی متن در بخش بهترین موسیقی توضیح داد.

 

محمدرضا هنرمند درمورد نامزد شدن فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» در بخش بهترین موسیقی متن گفت: من تصور می­‌کنم این توضیح کوتاه برای اهل فن کاملاً روشن و قابل فهم است. فیلم «بدون تاریخ بدون امضاء» با اینکه اسم پیمان یزدانیان را به عنوان آهنگساز فیلم در تیتراژ خود دارد، ده‌ها صحنه­‌ی عاطفی و احساسی هم دارد که در سکوت یا فقط با صدای محیط برگزار می‌­شود، این صحنه ها می­‌توانست با استفاده­‌ی بی‌جا و بی‌مورد از موسیقی هدر برود و کاملاً ذایل شود، آیا ساختن چند قطعه­‌ی احساسی برای موسیقیدان بزرگی مثل آقای پیمان یزدانیان کار دشواری بود؟ یقینا خیر، هیات داوران به شعور آهنگساز و کارگردانی که ارزش سکوت به جا را بیشتر از موسیقی بی‌جا می‌­داند توجه داشته است. ما این درک و شعور والا را دیده‌­ایم و به رغم پیش‌بینی سیل هجمه ها، آن‌را نامزد دریافت سیمرغ بهترین موسیقی متن کرده‌­ایم. در تیتراژ پایانی همین فیلم، قطعه‌­ای که حامل حس و حال تمام و کمال فیلم است، فقط با یک ساز پیانو اجرا می­‌شود و شما را متاثر و متفکر برای بیرون رفتن از سالن همراهی می­‌کند. به نظر ما موسیقی فیلم را متری ارزیابی نمی‌­کنند، کیفیت ارزش های هنری و تاثیر کیفی اثر مهم تر از کمیت آن است.

منبع : آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار