رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره میزان بودجه و اعتباری که برای تکمیل ساختمان فیلمخانه ملی لازم است، توضیح داد. مسعود معمار سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت ساختمان فیلمخانه ملی گفت: در سال ۹۴ مطالبات پیمانکار ساختمان فیلمخانه ملی نزدیک به ۲۲ میلیارد تومان برآورد شد […]

سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره میزان بودجه و اعتباری که برای تکمیل ساختمان فیلمخانه ملی لازم است، توضیح داد.

مسعود معمار سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت ساختمان فیلمخانه ملی گفت: در سال ۹۴ مطالبات پیمانکار ساختمان فیلمخانه ملی نزدیک به ۲۲ میلیارد تومان برآورد شد که هیچ گونه اعتباری برای پرداخت مطالبات آن وجود نداشت , به همین دلیل پیمانکار پروژه را تعطیل کرد. همین مساله سبب شد تا از سازمان برنامه و بودجه درخواست بودجه کنیم که در نهایت این مبلغ از سوی سازمان برنامه تصویب شد.

وی ادامه داد: مساله این است که ۲ میلیارد تومان تصویب شده به صورت اوراق اسناد با فرصت پرداخت ۲ ساله در نظر گرفته شده است. یعنی اسنادی به مبلغ ۲ میلیارد تومان داده می شود و پیمانکار ۲ سال آینده یعنی در سال ۹۷ پول خود را دریافت کند.

سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در چنین شرایطی پیمانکار حاضر به همکاری نخواهد بود و به همین دلیل کار به پایان رساندن ساختمان فیلمخانه همچنان نیمه تعطیل است. البته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تازگی دستور داده است نامه ای به خزانه دولت ارسال کنیم تا شاید بتوانیم از آن طریق مبلغی را به صورت نقدی به میزان یک میلیارد تومان بگیریم تا بتوانیم در سال ۹۶ بخشی از کارهای باقی مانده از این ساختمان را به پایان رسانیم.

وی ادامه داد: احتمال دریافت مبلغ یک میلیاردی برای راه اندازی بخش هایی از فیلمخانه بسیار زیاد است و امیدوارم بتوانیم در ابتدای سال ۹۶ بخش های مورد نظر را راه اندازی کنیم.

معمار با بیان اینکه در حال حاضر هیچ پولی برای بهره برداری از ساختمان فیلمخانه وجود ندارد، گفت: برای به پایان رساندن ساختمان فیلمخانه، ۵ میلیارد تومان درخواست اعتبار داشتیم که هیچ مبلغی برای آن اختصاص داده نشده است. در واقع می توان گفت در سال ۹۴ هیچ بودجه ای به این پروژه اختصاص داده نشد و در سال ۹۵ هم هیچ بودجه و اعتباری به دست ما نرسید.

وی تاکید کرد: متاسفانه برای هیچ کدام از پروژه های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه ای اختصاص داده نشده و همین مساله سبب شده است تا بسیاری از طرح های عمرانی این وزارتخانه در کل کشور نیمه کاره باقی بماند.

سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه دولت پولی برای انجام فعالیت های عمرانی ندارد و اکثر پروژه های هنری که در کشور ساخته می شود توسط بخش خصوصی انجام شده است.

وی بیان کرد: دولت دهم بدهی های بسیاری داشت که دولت یازدهم مجبور شد بخش اعظمی از این بدهی ها را پرداخت کند به همین دلیل با مشکل بودجه مواجه شده ایم.

معمار در پایان گفت: امیدوارم با بودجه ای که به دست ما می رسد، پروژه های فیلمخانه ملی و تالارهای رشت و یزد را به بهره برداری رسانیم.

منبع : مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار