رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May

به گزارش سینماخانه نشست یازدهمین جشنواره فیلم های کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای ، صبح امروز در سالن مهر، حوزه ی هنری با حضور آقایان یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره و علی قربانی دبیر جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای و جمعی از نمایندگان و اصحاب رسانه برگزار گردید. یزدان عشیری در رابطه […]

به گزارش سینماخانه نشست یازدهمین جشنواره فیلم های کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای ، صبح امروز در سالن مهر، حوزه ی هنری با حضور آقایان یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره و علی قربانی دبیر جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای و جمعی از نمایندگان و اصحاب رسانه برگزار گردید.

یزدان عشیری در رابطه با این جشنواره اعلام کرد: این جشنواره با برخورداری از دبیرخانه دائمی از معدود جشنواره های موضوعی است که به صورت منظم هر ساله برگزار می گردد و از جشنواره های جریان ساز و گفتمان آفرین برای فعالیت سازندگان فیلم های کوتاه از جمله هنرجویان و دانشجویان رشته های هنری بوده است.

وی همچنین اشاره کرد؛ این جشنواره با محوریت سینمای اخلاق و با سه رویکرد اخلاق و سبک زندگی، اخلاق و فرهنگ کار و اخلاق و اقتصاد مقاومتی و بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری و شعار محوری سال، طراحی و سیساست گذاری شده است.

وی  اهمیت جشنواره ی فیلم های کوتاه به دلیل مینیمال بودن و نیرو پروری و کشف استعداد در بین جوانان این عرصه دانست و از مهندسی زمان  و مهندسی پیام به عنوان ۲ ویژگی اصلی این جشنواره یاد کرد.

در ادامه ی این نشست علی قربانی دبیر جشنواره، صحبت های خود را اینگونه آغاز کرد: بنده  جشنواره فیلم های صد ثانیه ای را در۳ مرحله تفکیک می کنم: ۱- مرحله ی ایجاد: که اعتقاد دارم دوستانی که این جشنواره را درحوزه ی هنری کرج پایه گذاری کردند؛ به درستی تشخیص دادند که دنیای امروز دنیای فضای مجازیست و لازم است که برای آنها تدبیری بیندیشیم. ۲- مرحله ی تثبیت: که دوباره به همت دوستانمان این جشنواره را بر سر زبان ها انداختند و توانستند این جشنواره را به مرحله ی تثبیت برسانند. ۳- مرحله ی ترویج: ما در دو سه سال اخیر سعی کردیم هرچه بهتر و بیشتر فیلم ها را به دست مخاطبین برسانیم یعنی پلی میان تولید کنندگان و مخاطبین و یا حمایت کنندگان مالی و سرمایه گذاران شدیم.

حرف من همواره این بوده که در حال حاضر جامعه ی ما بیشتر از هر زمان دیگری از بی اخلاقی رنج می برد و باید بر روی مسئله ی اخلاق اجتماعی کار شود و این تنها وظیفه ی حوزه ی هنری نیست بلکه همه باید با هم بر روی این مسئله کار کنند تا پرچم این جشنواره همواره بالا باشد چراکه شاید بهترین و موثرترین عاملی که می تواند بر روی فرهنگ تأثیر بگذارد و اخلاق را گوشزد کند همین فیلم های کوتاه صد ثانیه ایست چرا که مدت زمان انتقال مفاهیم در این فیلم ها بسیار کوتاه است و شما به راحتی می توانید با به نمایش گذاشتن این فیلم ها، اخلاق را به اجتماع متذکر شوید. چراکه فیلم های صد ثانیه ای تنها سینمای اخلاق نیست! سینمای تذکر است … سینمای تلنگر است.

قربانی در ادامه عنوان کرد: تمام تلاش خود را کرده ام تا توجه دستگاه های فرهنگی و غیر فرهنگی به این مسأله جلب کند که بهترین راه برون رفت از مشکل بی اخلاقی ، سینما است! بخصوص سینمای کوتاه. دوست داشتم این دستگاه های فرهنگی و غیر فرهنگی بیشتر در کنار ما قرار بگیرند و حتی این را وظیفه ی خود بدانند و به بهتر شکل گیری این جشنواره کمک کنند. البته یکسری از دستگاه ها به کمک ما آمدند و در اختتامیه ی پارسال حضور پیدا کردند از جمله سازمان فرهنگی هنری شهرداری که بسیار ما را یاری کردند.

جشنواره ی فیلم های صد ثانیه ای امسال به بخش های غیر رقابتی، مسابقه مسیر تجربه، نمایش ویژه بین الملل، اقتصاد مقاومتی و فرهنگ کار و مسابقه ی ملی تقسیم شده است.

کشور های: هند ، بنگلادش  ، روسیه ، پرتقال ، ایتالیا ، سنگاپور ، اسپانیا ، آلمان ، انگلستان ، برزیل ، عمارات ، بلغارستان ، قبرس ، نپال ، افغانستان ، سریانکا ، اروگوئه ، تانزانیا ، پاکستان ، فیلیپین ، جمهوری چک ، آمریکا ، هلند و فرانسه ، کشورهایی هستند که در جشنواره ی امسال شرکت کرده اند .

جشنواره فیلم های کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای از روز چهارشنبه ۴ اسفند ماه به مدت سه روز با میزبانی پردیس سینما آزادی و هم زمان در استان های کردستان، خراسان رضوی و البرز و  با حضور نمایندگانی از کشورهای روسیه، پرتقال، ایتالیا، سنگاپور، اسپانیا، آلمان، انگلستان، برزیل، امارات متحده عربی، بلغارستان، قبرس، نپال، افغانستان، سریانکا، اروگوئه، تانزانیا، پاکستان، فیلیپین، هند، بنگلادش، جمهوری چک، آمریکا، هلند و فرانسه برگزار می شود.

سینماخانه/ خبرنگار: مژگان آقاداودیان – عکاس: مهدی صدیقی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار