رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “خبرگو” به نویسندگی و کارگردانی  علیرضا میرزایی نژاد ، هر شب ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۵ در سالن ارغنون به نشانی خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو کوچه زیبا، پلاک یک، به روی صحنه می رود. “خبرگو” داستان پیرمردی را روایت می کند که به عنوان خبرگوی دولت انتخاب می شود. متن اخبار؛ […]

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “خبرگو” به نویسندگی و کارگردانی  علیرضا میرزایی نژاد ، هر شب ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۵ در سالن ارغنون به نشانی خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو کوچه زیبا، پلاک یک، به روی صحنه می رود.

“خبرگو” داستان پیرمردی را روایت می کند که به عنوان خبرگوی دولت انتخاب می شود. متن اخبار؛ دربرگیرنده‌ی مطالبی درباره‌ی وجود تلاش برای بشاشیت، ایجاد امید و سربلندی و افتخار مردم در راستای برنامه‌ها و اهداف روزمره‌شان است. در خبرها سخن از پاکی هوا، آسمانی پاک و آبی به میان می‌آید. همچنین، اخبار دربرگیرنده‌ی مطالبی از توانایی نظامی بزرگ کشور در حضورش در هفت قاره و پنجاه منطقه از جهان است. قدرت اقتصادی کشور در توانایی‌اش در خرید سازمان ملل متحد و سازمان‌های وابسته‌اش. زندان‌های کشور که بر اثر خالی ماندن آنها، به عنوان انبار مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. وضعیت معیشتی عالی هنرمندانی که از اسکناس به جای دستمال توالت بهره می‌برند، دیگر عناوین خبری مندرج بر روی کاغذ توالت را تشکیل می‌دهند. کنش رویدادی داستان از جایی آغاز می‌شود که خبرگو اظهار می‌دارد که آسمان خاکستری و ترافیک شهری سنگین است اما مدیر معتقد است که خبرگو اشتباه می‌کند. در راستای حل این بحران پیش‌آمده؛ مدیر و روانکاو، در پی این برمی‌آیند تا به پالایش فکر و روان خبرگو بپردازند.

اما نکته اینجاست برای بیان این داستان و این قبیل موضوعات کارگردان از چه نظام های نشانه ای برای نمایش خود بهره می گیرد تا  با مخاطب خود بالاترین سطح ارتباط ممکن را برقرار نماید.

البته علیرضا میرزایی نژاد سعی بر کارگردانی مینی مالیستی داشته و استفاده از نشانه ها در نمایش بسیار بارز بوده است و نمایش درست همانجایی که آغاز میشود، پایان می یابد.

در این نمایش؛ خسرو بامداد، زهرا مهرابی، مرتضی خانجانی، شکوفه حیدریان به ایفای نقش می پردازند.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: طراح موسیقی: آرمین ناظم؛ طراح گرافیک: سینا افشار؛ طراح گریم: رضا خدایی؛ دستیار کارگردان: نرگس نره ای؛ مدیر صحنه: علیرضا ساکی؛ ساخت دکور: علیرضا حسین زاده؛ مجریان گریم: امین علوی، مرجان رضایی؛ دستیاران صحنه: محمد درجزی، ایلیا شهیدی فر، احسان امامی؛ مدیر روابط عمومی: امیر پارسائیان مهر

سینماخانه / خبرنگار: محسن رودباری _ عکاس : پگاه آقامیرزایی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار